معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: از سه تعاونی برتر و ۷ تعاونی شایسته تقدیر به مناسبت هفته تعاون تقدیر به عمل آمد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسد عبدالهی ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره تجلیل و امتنان از تعاونی‌های برتر ملی و افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی  در سراسر کشور و افتتاح ۲۳ طرح تعاونی در لرستان گفت: از سه تعاونی برتر و ۷ تعاونی شایسته تقدیر به مناسبت هفته تعاون تقدیر به عمل آمد. 

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما  سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی دارد افزود: این تعاونی‌ها در حوزه تولید، توزیع و مصرف نقش و کارکرد خوبی داشته‌اند و در همین راستا مورد تجلیل قرار گرفتند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به ضرورت شکل‌گیری تعاونی‌ها بیان کرد: در شرایطی زندگی می‌کنیم که متاسفانه مشکلات زیاد است که موضوع کرونا، سیل و خشکسالی در چند سال اخیر به همه حوزه‌های اقتصادی ما آسیب رسانده است اما بیشترین آسیب را حوزه گردشگری دید چرا‌که لرستان ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد و تحولی در حال آغاز  شدن بود  اما آسیب جدی دیده است. 

وی عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که در استان تغییرات مثبت و منفی وجود دارد و مردم لرستان نیز صادق و کم‌انتظار هستند. 

عبدالهی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها این است که باید آموزش ببینیم و در این حوزه باید خیلی کار کنیم. 

وی عنوان کرد: لرستان کمتر توسعه یافته است اما تعییراتی در حال انجام است تولید برق  به اندازه کل نیاز استان ، احداث مینی پالایشگاه در جنوب استان تعییرات  خوبی است . 

وی بیان کرد:  تعییرات منفی ما در استان این است  که نیروهای خوب ما در استان نمی‌ماند  و مهاجرت می‌کنند شاید مقصر ما باشیم که بستر مناسب فراهم نیست. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های کشاورزی لرستان به نام استان‌های دیگر تمام می‌شود عنوان کرد:  رقابت‌های ناسالمی نیز وجود دارد که به ضرر تعاونی و بخش خصوصی است و امیدواریم به سمتی رویم که مشکلات کمتر شود. 

انتهای پیام/




Source link