مراسم صلح و سازش و اصلاح ذات البین مربوط به خانواده های ندری، بسطامی، شیراوند برگزار شد.

بخشش قاتل

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان مراسم صلح و سازش و اصلاح ذات المین مربوط به نزاع و درگیری دسته جمعی خانواده های ندری، بسطامی، شیراوند که منجر به قتل مرحوم علی ندری و تشکیل چندین پرونده شده بود با وساطت ریش سفیدان، بزرگان، خیرین، صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف استان لرستان در شهرستان خرم آباد برگزار شد.

در این مراسم کاکولوند معاون توسعه حل اختلاف دادگستری لرستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) به اهمیت و نقش صلح و سازش پرداخت و افزود: صلح و سازش و پایان دادن به خصومت و کینه باعث ایجاد مودت، برادری و دوستی می‌شود و بخشش از اجرای حکم و قصاص ارزشمندتر است.

کاکولوند خاطرنشان کرد: لرستان در امر صلح و سازش و پایان دادن به پرونده های منجر به قتل در بین سایر استان ها از جایگاه خوبی برخوردار است و این مراسم به مناسبت ایام سوگواری بانوی دوعالم با عنوان به حرمت حضرت فاطمه الزهرا می بخشم برگزار شده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عزیزی دادیار شهرستان سلسله نیز با بیان احادیث و روایاتی از ائمه معصومین (ع) به اهمیت و جایگاه صلح و سازش در دین مبین اسلام پرداخت و از خانواده‌های دو طرف خواست که از این پس با مهر و دوستی و مودت در کنار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی افزود: فرهنگ صلح و سازش در استان لرستان از دیر باز وجود داشته است و گسترش این فرهنگ باعث افزایش خیر و برکت در زندگی همه افراد می‌شود.

در پایان این مراسم خانواده مرحوم ندری به قاتل فرزند خود رضایت دادند و پرونده قضایی ایشان ختم به خیر شد.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟