ریس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: به گفته وزارت بهداشت سالانه ۶۰۰ هزار سقط جنایی انجام می‌شود که نگران کننده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عباس مسجدی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار کرد:  تحقق عدالت قضایی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری  در گام دوم انقلاب  است از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی افزود: تمام تلاش دشمن این است که مردم را از نظام و حاکمیت مایوس کند، درواقع دشمن از اینکه نظام اسلامی به مردم خدمت ارایه بدهد نگران و عصبانی است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: همه باید برای پر کردن خلأهای موجود کار جهادی انجام بدهیم.

مسجدی با اشاره به اینکه هر کجا به ظرفیت‌های داخلی اعتنا کردیم اتفاقات خوبی تحقق پیدا کرد، گفت: ما اهل تفاهم و همکاری هستیم اما امام (ره) به ما یادداد که باج به کسی ندهیم،  مردم ما هم  نمی‌پذیرند.

وی بیان کرد: بالاترین نهضت خدمت رسانی به مردم است، در واقع ما نوکر مردم هستیم.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: دستگاه قضایی پزشکی قانونی را به عنوان  بازوی قوی کارشناسی خود تلقی می‌کند.

مسجدی افزود: حوزه پزشکی قانونی ما از کشورهای پیشرفته دنیا چیزی کم ندارد، با وجود اینکه در حوزه تجهیزات به دلیل تحریم‌ها در مضیقه هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ما به دنبال عادی سازی سقط جنین نیستیم، عنوان کرد: سال ۹۹  از دوازده هزار درخواست سقط جنین ده هزار مجوز سقط گرفتند اما آنچه موجب نگرانی و در تضاد با سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام رهبری در افزایش جمعیت است سقط‌های جنایی است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: طبق صحبت وزارت بهداشت به عنوان متولی این امور  مبنی بر سقط‌های جنایی از ۱۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار هستیم که نگران کننده است.

مسجدی تاکید کرد: البته طی یکسال گذشته اقدامات خوبی در خصوص جلوگیری از سقط غیر شرعی داشتیم اما تا زمانی که یک سقط غیر شرعی نداشته باشیم فاصله داریم.

انتهای پیام/




Source link