مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در لرستان ۲ هزار و ۹۳۶ تعاونی فعال داریم که با ظرفیت کامل یا ظرفیت متوسط در ۱۵ گرایش تعاونی‌ها در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی فعالیت دارند.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،علی آشتاب، ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره تجلیل و امتنان از تعاونی‌های برتر ملی و افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی  در سراسر کشور و افتتاح ۲۳ طرح تعاونی در لرستان اظهار داشت: هر ساله با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه استانی، معرفی توانمندی‌های بخش تعاون، ترویج فرهنگ کار گروهی این جشنواره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ما معرفی الگوهای موفق و انتقال دانش و تجربه به جامعه هدف و بیان موفقیت‌ها بوده است، افزود: ایجاد فضای مناسب، ایجاد یک رقابت و انگیزه سالم و معرفی الگوهای موفق می‌توانند اثر بخش باشند و زمینه گرایش فعالان اقتصادی ما باشد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ فراخوان جشنواره داده شد، ٨٠ تعاونی در لرستان در گرایش های مختلف مدارک را بارگذاری کردند و توسط دو کار گروه علمی و اجرایی مورد داوری قرار گرفتند و با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و دانشگاهی ارزیابی‌ها و صحت‌سنجی‌ها انجام شده است. 

وی عنوان کرد: در لرستان ۲ هزار و ۹۳۶ تعاونی فعال داریم که با ظرفیت کامل یا ظرفیت متوسط در ۱۵ گرایش تعاونی‌ها در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی فعالیت دارند. 

آشتاب بیان کرد: حدود ۳۷ هزار و ۵۰۴ نفر عضو تعاونی‌های استان و مشغول فعالیت هستند و در سال ۱۴۰۰ علی‌الرغم محدودیت‌های کرونایی که وجود دارد ۲۷ تعاونی در استان تشکیل شده که ۳۱۹ عضو با اشتغال‌زایی ۲۶۰ نفر دارد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نظارت‌های ویژه بر عملکرد تعاونی‌های استان، عنوان کرد: در پنج ماهه ابتدایی امسال حدود ٧ هزار و ۶١۶ نفر ساعت آموزش با استفاده از فضای مجازی را در بحث آموزش‌ها دنبال کردیم. 

وی عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۸۵۲ دلار نتیجه فعالیت صادراتی بخش تعاون در استان بوده است. 

انتهای پیام/




Source link