مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: بزرگ‌ترین پایگاه جامع اهدای خون غرب کشور با ۲۰ تخت فعال در خرم‌آباد ایجاد می‌شود.

 

به گزارش یافته، علی سوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه بازسازی پایگاه اهدای خون شهید رستمی مقدم ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال است.

وی با اعلام این که تلاش می‌شود این پایگاه تا پایان فروردین ماه به بهره‌برداری برسد، افزود: این پایگاه پیش از این با ۶ تخت تنها در شیفت صبح فعال بود که پس از بازسازی با ۲۰ تخت فعال در ۲ شیفت صبح و عصر و همچنین در روز‌های تعطیل پذیرای مردم نوعدوست استان جهت اهدای خون به بیماران نیازمند به این مایع حیاتی است.

وی بیان کرد: سال گذشته با همراهی اهدا‌کنندگان و همت همکاران توانستیم رتبه نخست کشوری درصد افزایش اهدا خون، رتبه نخست کشوری شاخص اهدا خون بانوان برای یازدهمین سال پیاپی و رتبه نخستاهدای خون شاخص همکاری در شبکه ملی خون‌رسانی را کسب نماید.

سوری گفت: همچنین سال گذشته دو مرکز خونگیری شهرستان‌های دورود و کوهدشت به پایگاه فرآوری خون تبدیل شده و این اداره کل آمادگی دارد تا در صورت همکاری مسئولین شهرستان‌های چگنی و معمولان در این ۲ شهرستان نیز پایگاه انتقال خون افتتاح نماید که در صورت راه‌اندازی پایگاه در این ۲ شهرستان تمامی شهرستان‌های استان دارای پایگاه انتقال خون خواهند شد.

 

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟
  • منبع خبر : سرچشمه خبر: روابط عمومی انتقال خون لرستان