پدر بلوط ایران در جایزه "مهرگان علم" که قدیمى‌ترین جایزه مستقل ایران است، تقدیر شد.

مهرگان علم

به گزارش قلم لر، مظفر افشار؛ کارآفرین و کنشگر محیط زیست، احیاکننده درختان بلوط در خرم‌آباد و رشته کوه‌های زاگرس؛ برای مجموعه فعالیت‌ها و خدماتش در مرحله نهایی جایزه مهرگان علم تقدیر شد.

شایان ذکر است پنج کنشگر از جمله مظفر افشار نامزد دریافت جایزه مهرگان علم برای یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست از میان گروه بزرگی از کنشگران، محیط‌بانان، استادان و مروجان فرهنگ شناخت و پاسداری از محیط زیست ایران انتخاب شده بودند که هر یک با از خود گذشتگی و تلاش بی‌وقفه، نقش تعیین‌کننده‌ای در احیا و حفظ محیط زیست ایران ایفا کرده‌اند. در این مراسم مظفر افشار لوح تقدیر دریافت کرد.

 

جایزه “مهرگان” قدیمى‌ترین جایزه مستقل ایران است و بیشتر از دو دهه قدمت دارد. این جایزه در دو شاخه ادبیات و علم برگزار مى‌شود. این جایزه تنها جایزه ادبی غیردولتی است که در حوزه محیط زیست و علم نیز جایزه اهدا می‌کند.

مراسم معرفی برگزیدگان بیست و یکمین و بیست و دومین دوره جایزه مهرگان ادب به همراه برگزیدگان شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه مهرگان علم و برگزیدگان جایزه مهرگان ادب زبان مادری، پنجشنبه، ۱۱ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خانه‌اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد.

 

شایان ذکر است عبدالرضا قاسمی/ مدیر مسوول پایگاه خبری یافته به نمایندگی از مظفر افشار این جایزه را دریافت کرد. قاسمی در سخنان کوتاهی و در جمع حاضرین، ضمن تقدیر از بانیان مراسم گفت:

بسیار خرسندم که به عنوان فرزندی از دیار زاگرس، استان لرستان، شهر زیبای خرم‌آباد و به نمایندگی از پدر بلوط ایران در بین نمایندگانی از فرهیختگان حوزه‌های ادبی و اجتماعی کشور حضور یابم و جا دارد موفقیت کسب لوح تقدیر را در ابتدا به آقای مظفر افشار خدمتگزار واقعی طبیعت و مردم این سرزمین تبریک بگویم و همچنین تشکر و تبریکی دیگر را خدمت داوران و بانیان مراسم تقدیم کتم که با نگاه تیزبین خود بیش از چهار دهه خدمات و فعالیت‌های صادقانه مظفر افشار را دیدند و از این طریق از وی تقدیر کردند. ارزش این جایزه به سبب مستقل بودن آن است و اهدا این جایزه موجب تشویق جوانانی خواهد بود که تازه پای در این راه گذاشته‌اند. مظفر افشار خدمات زیادی را در کنار کاشت و نگهداشت گونه‌های بومی و به خصوص بلوط را دراکثر شهر‌های حوزه زاگرس انجام داده و به همین علت از او به عنوان پدر بلوط ایران یاد می‌شود. افشار تا کنون توانسته با کمک دستگاه قضا استان و دادستان خرم‌آباد از ظرفیت تعداد زیادی از افراد زندانی برای توسعه کمربند سبز مرکز استان و جنگل‌های لرستان بهره گیرد که این اقدام می‌تواند به عنوان الگو در سایر شهر‌ها مد نظر قرار گیرد. در پایان‌امیدوارم همه شهر‌های کشور، هر کدام چندین و چند مظفر افشار داشته باشد تا بیش از پیش شاهد آبادانی و سرسبزی این کشور عزیز باشیم.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

 

مهرگان علم

  • منبع خبر : یافته