در مورد پیامدهای مخرب و کمتر نشرداده شده برنزه کردن پوست با استفاده از دستگاه در محیط‌های روبسته (Indoor Tanning)بیشتر بدانیم. «از سری مطالب بهبود آموزش ارتباطات در خطر با هدف مشارکت اجتماعی (RCCE) در مورد بیماری ها با اولویت پیشگیری بیماری ها و افزایش سواد سلامت (Health Literacy)» رنگ نرمال بدن هرکس مناسب ترین […]

در مورد پیامدهای مخرب و کمتر نشرداده شده برنزه کردن پوست با استفاده از دستگاه در محیط‌های روبسته (Indoor Tanning)بیشتر بدانیم.

«از سری مطالب بهبود آموزش ارتباطات در خطر با هدف مشارکت اجتماعی (RCCE) در مورد بیماری ها با اولویت پیشگیری بیماری ها و افزایش سواد سلامت (Health Literacy)»

رنگ نرمال بدن هرکس مناسب ترین رنگ برای سلامت اوست و تغییر رنگ پوست سلامت بدن رابه خطر می اندازد.

با اینکه خطرات برنزه کردن پوست مشخص شده، ولی طرفدارانی هم دارد که غالبا نسبت به پیامدهای آن ناآگاهند.
آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، اشعه ماورا بنفش خورشید و منابع مصنوعی، مانند تخت برنزه کننده و لامپ های خورشیدی را سرطان زا اعلام کرد.
تجهیزات برنزه کننده داخلی، مانند همه منابع نور مصنوعی، از جمله تخت خواب، لامپ، مهتابی، اتاقک، و…اشعه های UVA و UVB را منتشر می کنند.
پرتو یا نور فرابنفش، نوعی تابش الکترومغناطیسی است که طول موج کوتاه‌تری نسبت به نور مرئی داشته و چشم انسان توانایی دیدن آن را ندارد.
تابش فرابنفش نور خورشید معمولاً به UV_A، UV-B و UV-C تقسیم می‌شود.
پرتوهای UV-C مضرترین نوع از پرتوهای فرابنفش هستند که تقریباً به‌طور کامل توسط جو زمین جذب می‌شوند.
بیش از ۹۵٪ از پرتوهای UV که به زمین می‌رسند از نوع UV-A و اندکی UV-B است.
فقط انجام یک بار روش‌های برنزه در محیط های رو بسته، میتواند خطر سرطان پوست را افزایش ‌دهد.
(خطرملانوما تا ۲۰%، سرطان سلول سنگفرشی تا۶۷% و سرطان سلول پایه‌ای تا ۲۹% افزایش)
آکادمی درماتولوژی آمریکا شواهد افزایش چشمگیر خطر ابتلا به انواع سرطان پوست با روش‌های برنزه کردن را مورد تائید قرار داد؛ سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) الصاق برچسب‌های هشداردهنده روی دستگاه‌های برنزه کننده در محیط‌های روبسته را الزامی میداند.
حدود ۲۵٪ از جوانان آگاهی کافی در مورد عوارض آن را نداشتند.
بازنویسی: دکتر پیمان پرچمی

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

Source link