مدیرکل ثبت ‌احوال لرستان گفت: ۱۶ هزار و ۵۴ واقعه ولادت و شش هزار و ۴۹۳ اقعه مرگ در استان طی هشت ماهه امسال  به ثبت رسیده است.

تولد نوزاد

به گزارش قلم لر، فریبرز امیری پریان روز شنبه  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۵۴ واقعه ولادت طی هشت‌ماهه امسال در لرستان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۵۳ درصد نوزاد پسر و ۴۷ درصد نوزاد دختر متولد شده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۱۳ نوزاد پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده است، افزود: طی هشت ماهه امسال ۳۳۵ مورد دوقلوزایی و سه مورد سه‌قلوزایی در استان لرستان گزارش شد.

وی اضافه کرد: همچنین امسال هشت هزار و ۹۹۳ واقعه ازدواج نیز در لرستان به ثبت رسیده که میانگین سن ازدوان برای مردان حدود ۲۸ سال و برای زنان ۲۴ سال بوده است همچنین سه هزار و ۲۰۲ واقعه طلاق ثبت شد که سن طلاق برای مردان ۳۸ و برای زنان ۳۲ سال بود.

امیری پریان همچنین گفت: هشت ماهه امسال ۶ هزار و ۴۹۳ واقعه مرگ در استان به ثبت رسیده که ۵۶ درصد آنها مربوط به مردان و ۴۶ درصد نیز مربوط به زنان گزارش شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان، بیشترین فراوانی نام‌گذاری در هشت‌ماهه امسال در استان را برای نوزادان پسر، «آیهان»، «حسین»، «آراد»، «شاهان» و «امیرعلی» و برای نوزادان دختر «رستا»، «هانا»، «نورا»، «آوین» و «ماهلین» عنوان کرد.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟