رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: قرار بود در برنامه پنجم تفکیک از مبدا پسماندها انجام شود اما هنوز کار خاصی صورت نپذیرفته است و حال در برنامه ششم قرار داریم.


مجتبی آهور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: قرار بود طبق برنامه پنجم، جمع‌آوری پسماندها از سال دوم در شهرهای بالای یک میلیون نفر و مابقی شهرها طی سال آخر انجام شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در برنامه ششم توسعه قرار داریم و عملا اقدامی صورت نپذیرفته است، افزود: در حال حاضر تفکیک از مبدا توسط زباله‌گردها و به طرز غیربهداشتی انجام می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: یک مرکز تفکیک از مقصد توسط شهرداری خرم‌آباد راه‌اندازی شد که فقط مدت کوتاهی کرد و حال نیز فعال نیست.

آهور با یادآوری اینکه حتی در مقصد هم تفکیک پسماند نداریم، ادامه داد: در محل دفن نیز سوزانده می‌شود و این درحالیست که طبق برنامه پنجم سوزاندن زباله‌ها ممنوع است و نباید انجام شود.

به گفته وی جمع‌آوری و تفکیک از مبدا نه تنها انجام نشده و نخاله‌های نیز رها شده‌اند، بلکه به شکل سنتی و بسیار ناجور نیز جمع می‌شوند.

انتهای پیام/




Source link