معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: از امروز شاهد روند کاهشی دما در سراسر استان هستیم که این روند کاهشی دو تا سه درجه دمای استان را خنک می‌کند.


زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: در روزهای آینده شاهد جوی آرام و پایدار در استان هستیم تنها در بعضی از ساعات شاهد افزایش پوشش ابر و وزش باد در شهرهای شرقی لرستان هستیم.

وی با بیان اینکه از امروز شاهد روند کاهشی دما در سراسر استان هستیم، افزود: این روند کاهشی تا روزهای ابتدایی هفته بعد ادامه دارد و طی این مدت شاهد کاهش دو تا سه درجه‌ای دما در لرستان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان لرستان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پلدختر و الشتر با ثبت دمای ۴۴ و ۱۱ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک ترین نقطه استان بودند.

اکبری با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های فصلی امسال میزان بارش‌ها در مهر و آبان کمتر از حد نرمال است، تصریح کرد: میزان دقت پیش بینی‌های فصلی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس همین پیش بینی‌ها بارش‌های پاییزی در آذرماه شدت خواهد گرفت و میزان بارندگی‌های لرستان را به حد نرمال می‌رساند.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




Source link