رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون بالغ بر ۶۰۰ هزار واکسن را در استان تزریق شده و با تزریق ۴۰۰ هزار واکسن افراد در خطر را واکسینه می‌کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا نیکبخت پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان گفت: از ۲۹ بهمن ماه سال ۹۸ که اولین مورد کرونا در لرستان شناسایی شد سپاه کنار ما آمده و مبارزه را کمک ما در بحث غربالگری، درمان و اکنون که پیشگیری و درمان آغاز کرده است.

وی افزود: واکسیناسیون فقط مقداری سبب محافظت بیشتر مردم می‌شود، پس باید مردم ماسک بزنند  و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه روزانه حدود ۲ هزار واکسن در این مرکز تزریق می‌شود عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۰۰ هزار واکسن را در استان تزریق شده و  با تزریق ۴۰۰ هزار  واکسن افراد در خطر  را واکسینه می‌کنیم.

نیکبخت افزود: نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر دُز دوم واکسن خود  را دریافت کرده‌اند که ما حداقل باید یک میلیون نفر دو فاز را دریافت کنند که محافظت نسبی برای مدت یک سال ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه افراد ۴۸ سال به بالا را بالای ۸۰ درصد واکسینه کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: تا  ۲۰ سال رده‌ها و گروه‌های مختلف را به مرور واکسینه می‌کنیم و  اگر  جمعیت استان را در نظر بگیریم امیدواریم  تا پایان هفته  ۵۰ درصد جمعیت استان را واکسینه کرده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حاشیه افتتاح مرکز مشاوره تلفنی سپاه نیز گفت: فعالیت مهم دیگر سپاه  سامانه مشاوره تلفنی است که مردم با تماس گرفتن با شماره تلفن ۳۳۳۷۳۴۴۴ مشکلاتی که  در رابطه با واکسن یا بیماری دارند را بازگو می‌کنند و مشاوره تلفنی می‌گیرند یا در صورت لزوم خدمات در منزل ارائه می‌شود.

نیکبخت بیان کرد: حتی اگر مشکل معیشتی داشته  باشند بعد از تحقیق کمک لازم  به آنها خواهد شد.

 انتهای پیام/




Source link