جانشین فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند رمالی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی با عنوان سرکتاب و گره گشایی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سرهنگ سید علی میر احمدی در تشریح این خبر بیان داشت: طی رصد و پایش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین گزارشات ارجاع شده به پلیس فتا استان مشخص شد، اعضای باند ٨ نفره با راه اندازی کانال تلگرامی با ٧ هزار عضو از طریق فروش طلسم و فال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل تیمی از کارشناسان و تلاش شبانه روزی و با استفاده از روش‌های خاص پلیسی گرداننده اصلی کانال تلگرامی شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

جانشین انتظامی استان لرستان گفت: متهم در برابر مستندات و ادله پلیس به جرم خود با همدستی ٧ نفر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی لرستان، افزود: ٧ نفر دیگر از ادمین های کانال شناسایی که با بررسی حساب‌های بانکی آنها مشخص شد، اعضای این باند با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و اغفال کاربران، پس از دریافت مبالغی از آن‌ها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران، آن‌ها را فریب می دادند که مبلغی بیش از ١٠ میلیارد ریال توسط گردانندگان کانال از طریق فروش فال و طلسم از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

وی بیان داشت: جرم رمالی و فالگیری در راستای جرایم کلاهبرداری و یا تحصیل مال نامشروع بررسی می‌شود، چرا که رمال و فالگیر با فریب و تقلب توانسته است اموال فرد را از دست او خارج کند که این امربعلت عدم اطلاع و آگاهی کافی از تهدیدات حوزه سایبری توسط برخی از شهروندان باعث می شود تا کلاهبرداران در قالب دعانویسی و رمالی دکان‌هایی برای خود باز کرده و از این طریق درآمد کسب کنند.

میر احمدی، ضمن اعلام آمادگی پلیس استان در راستای ارائه مشاوره تلفنی و حضوری به افراد خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی، با پلیس همکاری کنند.

انتهای پیام/

 




Source link