فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیمارستان رازی سال ۹۷ آغاز شد، گفت: این بیمارستان در حال حاضر از پیشرفت ۳۵ درصدی بر خوردار است.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجتبی بیرانوند در نشست مجازی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص وضع بیمارستان رازی عنوان کرد: تنها بیمارستان کوهدشت یعنی بیمارستان امام خمینی جوابگوی شهروندان کوهدشت نیست، به طوری که شهروندان ناچار هستند برای مداوا به خرم‌آباد و کرمانشاه مراجعه کنند، برهمین اساس مهرماه سال ۹۷ کلنگ احداث بیمارستان رازی بر زمین زده شد.

پیشرفت ۳۵ درصدی بیمارستان رازی کوهدشت 

وی افزود:  قرار بود این بیمارستان  ۲۵۶ تختخوابی با اعتباری بالغ بر شصت میلیارد تومان از  محل تسهیلات بانک ملی هجده ماهه تکمیل شود.
فرماندار کوهدشت گفت: اما به دلایلی این مهم تاکنون محقق نشده است و قرار داد آن تا ۳۱ تیر تمدید شده است.

بیرانوند پیشرفت فیزیکی فاز اول پروژه را  ۸۵ درصد و پیشرفت کل پروژه را با جذب ۳۳ میلیارد تومان ۳۵ درصد عنوان کرد.

وی افزود: در ابتدای سال جاری یکی از مطالبات ما از هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تکمیل پروژه بیمارستان رازی بود، قرار است مرداد ماه پیمانکار دیوار و کارهای داخلی را انجام دهد.

وعده تکمیل بیمارستان رازی دو سال دیگر

فرماندار کوهدشت تاکید کرد: پیگیری‌هایی را از طریق وزارت بهداشت برای تخصیص پنجاه میلیارد تومان به پروژه انجام داده‌ایم، همچنین با بانک ملی نیز رایزنی‌هایی را برای دریافت تسهیلات در دستور کار داریم.

بیرانوند گفت: امیدواریم بیمارستان رازی ظرف دو سال آینده تکمیل شود.

احداث پتروشیمی کوهدشت مستلزم تامین آب  است

وی در خصوص پتروشیمی کوهدشت هم بیان کرد: پتروشیمی کوهدشت در گذشته در زمینی به مساحت هشتاد هکتار با ورود بخش خصوصی جانمایی شده بود، اما به علت عدم دسترسی به آب پیمانکار آن را رها کرده است، در حالی که بخشی از زیرسازی و معابر پروژه آن انجام شده بود.

بیرانوند با بیان اینکه احداث پتروشیمی مستلزم تامین آب  است، عنوان کرد: حفر چهل حلقه چاه برای تامین آب پروژه  پاسخگو نبود از طرفی انتقال آب از رودخانه سیمره نیز هزینه بر بود.

فرماندار کوهدشت ادامه داد: پیشنهادهایی مبنی بر جانمایی پروژه در مناطق درب گنبد و کونانی به دلیل مستعد بودن شرایط مطرح شده اما تاکنون پیمانکاری ورود نکرده است.

بیرانوند افزود:  امیدواریم سرمایه‌گذار خوبی به دلیل پتانسیل موجود برای اجرای  پروژه ورود کند، اگر بتواند تامین آب را در محل قبلی انجام دهد یا در مناطق درب گنبد و کونانی جانمایی جدید صورت بگیرد.

انتهای پیام/




Source link