معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد لرستان گفت:نخستین کنگره منطقه‌ای فرهنگی هنری ماه غریبستان با حضور استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان،چهارمحال و بختیاری و خوزستان در لرستان برگزار می‌شود.


رضا نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره منطقه‌ای فرهنگی هنری ماه غریبستان در لرستان گفت: این کنگره با حضور استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان،چهارمحال و بختیاری و خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای کنگره شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی از منظر امام علی علیه السلام، امر به معروف و نهی از منکر،نماز، جهاد و غیره است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد لرستان بیان کرد: مولفه‌های سبک زندگی در فرهنگ علوی و غیره ، مقایسه تطبیقی حکمت های امام علی علیه السلام و جریانات امروز ترویج فرهنگ ولایت مداری و بازآفرینی هنری با تکیه بر نهج البلاغه، جایگاه و حاکمیت ارزشهای علوی در سطح جامعه عدالت، جاذبه‌ها و دافعه‌های علوی، ابعاد زندگی امام علی برای کودک و نوجوان از دیگر محور‌های کنگره است.

وی خاطر نشان کرد: این کنگره در بخش‌های ادبی شامل شعر،داستان، دلنوشته، قصه‌گویی، بخش هنری شامل فیلم‌کوتاه، نماهنگ، پویانمایی، عکس‌نوشته، موشن‌گرافی، خوشنویسی، سرود، مناجات‌خوانی، بخش پژوهشی شامل مقاله، یادداشت مطبوعاتی و کتاب، بخش مجازی شامل نرم‌افزار چندرسانه‌ای، نرم‌افزار موبایل، نشریه الکترونیک است.

نیازی خاطر نشان کرد: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۳ اثر در هر بخش به کنگره ارسال کند،به همه شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در کنگره اعطاء می‌شود، آثار برگزیده بخش‌های مکتوب در کتاب ماه غریبستان منتشر و از نفرات برتر با جوایز نفیسی در این کنگره قدردانی می‌شود.

وی عنوان کرد:  نحوه دریافت آثار شرکت‌کنندگان از طریق پست الکترونیک farhanglorestan@yahoo.com است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد لرستان بیان کرد:  مهلت دریافت آثار از ۱۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و اعلام‌نتایج سی‌ام تیرماه انجام می‌شود.

وی افزود: زمان برگزاری کنگره  ۷ مرداد ۱۴۰۰ همزمان با عید غدیر خم است.

انتهای پیام/

پاسخبازارسال




Source link