رییس دادگستری پل‌دختر گفت: دادگستری این شهرستان از لحاظ سرعت و دقت رسیدگی به پرونده‌ها با کمترین نقص دارای رتبه برتر دادگستری‌های استان لرستان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، علی بیرانوند روز یک‌شنبه در نشست خبری اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان پل‌دختر به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد:میانگین نرخ رسیدگی شعب دادگستری به پرونده‌ها از نظر سرعت در این شهرستان درشعب حقوقی ۴۶ روز ، کیفری ۲۸ روز و دادسرا ۳۸ روز می‌باشد.

وی افزود: در فروردین ماه امسال هم‌زمان با‌ سفر رییس قوه قضاییه به لرستان پس از گذشت ۱۰ سال برای نخستین بار مصوب شد یک شعبه کیفری ۲ به چارت سازمانی دادگستری پل‌دختراضافه شود.

رییس دادگستری پل‌دختر گفت: سال گذشته حدود ۱۷ هزار فقره پرونده ورودی این دادگستری بوده که تلاش‌های انجام شده طی ۶ ماه گذشته منجر به مختومه شدن ۵۰۰ پرونده قدیمی شده است.

وی افزود: شهرستان پل‌دختر براساس پارامترهای امنیتی و اعلام معاونت واحد فناوری اطلاعات یکی از شهرستان‌های برتر در سطح استان است که طی یک‌سال گذشته جرایم سازمان یافته و خشن در آن اتفاق نیفتاده است.

بیرانوند یادآورشد : مطالبات بانکی، دعاوی خانوادگی و اختلافات ملکی بیشترین پرونده‌های حقوقی و تصادفات جاده‌ای، تصرف عدوانی، منابع طبیعی، سرقت و مواد مخدر بیشترین پرونده‌های کیفری را  در دادگستری پلدخترتشکیل می‌دهند.

وی افزود: دادگستری شهرستان پل‌دختر براساس سند تحول قضایی در زمینه هوشمندسازی بیش از ۱۰۰ جلسه دادرسی الکترونیکی تشکیل  و ۹۷ درصد انجام ابلاغ الکترونیکی طی ۶ ماه گذشته داشته که از این نظردر سطح استان دارای رتبه اول است.

رییس دادگستری پل‌دختر گفت: هم‌چنین حوزه قضایی این شهرستان ۳۰ سامانه هوشمند از جمله ثنا، سها و نوبت‌دهی را راه اندازی کرده است.

وی افزود: شورای حل اختلاف شهرستان پل‌دختر با ۱۴ شعبه شهری و روستایی ۲۰درصد پرونده‌ها در این شورا منجر به صلح و سازش می‌شود. انتهای پیام /




Source link