امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین برای قوه قضائیه ترسیم شده است، گفت: نخست اجرای عدالت و دیگر رضایتمندی مردم که باید سرلوحه اقدامات عوامل اجرایی قضائی قرار گیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیرماه و ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوای فردی لازمه جامعه امروز است، با تحقق این مهم تقوای اجتماعی نیز حاصل خواهد شد و تقوای الهی رعایت می‌شود.

 تقوا؛ شرط نجات از جهنم و قبولی اعمال

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم تقوا را شرط نجات از جهنم و قبولی اعمال دانسته است، تقوا درجات مختلفی داشته کف برخی موارد همچون دوری از گناهان، دوری از شبهات و امور حلال غیرضروری و همچنین اشتغال قلب به ذکر خدا را شامل می شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های تیرماه، بیان داشت: یکم تیرماه با نام روز اصناف نام‌گذاری شده است، قشری که برای حفظ سلامت مردم به مقررات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا عمل کردند.

 برگزاری شورای مبارزه با موادمخدر در استان نیازمند توجه جدی است

شاهرخی به مناسبت پنجم تیرماه مبنی بر روز جهانی مبارزه با موادمخدر اشاره و برگزاری شورای مبارزه با موادمخدر را در استان نیازمند توجه جدی عنوان کرد.

وی، ایجاد اشتغال، فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج و تامین مسکن، احداث مکان‌های فرهنگی و ورزشی، ایجاد مراکز مشاوره و اطلاع رسانی را از جمله موارد لازم و موثر در پیشگیری از ابتلا به موادمخدر بیان کرد.

امام جمعه خرم‌آباد، احداث کمپ‌های بازپروری، فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای اشتغال بهبودیافتگان را ضرورت خواند و اعمال قانون مقتدرانه و بازدارنده را ضرورت خواند و از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد لوایحی را در این زمینه تصویب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که این ذخیره الهی را برای ما محفوظ داشته است.

ترور شهدای هفتم تیر چهره منافقان را در سطح جهان آشکار کرد

شاهرخی به دیگر مناسبت هفته پیش‌رو و شهادت شهدای هفتم تیرماه اشاره و تصریح کرد: با حادثه ترور شهدای هفتم تیرماه، چهره زشت منافقین در کشور و در سطح منطقه و جهان آشکار شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات با فراز و نشیب‌هایی که داشت در ۲۸ خرداد برگزار شد و نتیجه دلخواه مردمی رقم خورد، حماسه کم نظیر ملت ایران در حضوری گسترده و علی‌رغم مشکلات اقتصادی، قابل تقدیر است.

تاکید بر اجرای عدالت و ایجاد رضایتمندی مردم

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین برای قوه قضائیه ترسیم شده است، افزود: نخست اجرای عدالت و دیگر رضایتمندی مردم که باید سرلوحه اقدامات عوامل اجرایی قضائی قرار گیرد.

شاهرخی با اشاره به اقدامات خوب قوه قضائیه طی یک سال اخیر در احیای واحدهای تولیدی، گفت: اگر نمونه این کارها در سنوات قبل انجام می‌شد، شاهد توسعه اقتصادی و اشتغال در استان بودیم.

انتهای پیام/




Source link