کاندیداها از بیان وعده‌های ناشدنی خودداری کنند/ عدم مشارکت راه اعلام نارضایتی نیست


طبه گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با بیان اینکه هر نظام برای بقا و تداوم خود نیازمند ارتباط با محیط پیرامون خود است، افزود: اگر نظامی نتواند این رابطه منجسم و مطلوب را شکل دهد و بین مردم و او فاصله بیفتد، این جدایی را دشمن پر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی نیز این گونه است، ادامه داد: اینکه امام راحل(ره) می‌فرمایند که “میزان رای ملت است” برای این بوده که فاصله مذکور با دشمن پر نشود.

شاهرخی با اشاره به اینکه جدایی نظام و مردم باعث شده که دشمن در کشورهایی چون لیبی، یمن، عراق، فلسطین، افغانستان و… جنایت‌هایی را مرتکب شود، اضافه کرد: دشمنان از این فاصله برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: بنابراین تاکید بر مشارکت مردم در انتخابات از یک سو و مسئولین خادم و زیردست مردم هستند نه آقا و مالک؛ در همین راستاست.

وی عنوان کرد: دشمنانی چون آمریکا، انگلیس، رژیم اشغال‌گر، منافقین، سلطه‌جویان و بدخواهان می‌گویند پای صندوق‌های رای نروید تا این فاصله را پرکنیم، همان‌هایی که ما را از وجود و فیض شهدا محروم کرده‌اند.

شاهرخی ادامه داد: آنهایی که داغ فرزند را بر دل والدین گذاشتند و بانوان صبور و داغدیده را در فراق همسران شهیدشان در تمام عمر با غصه همراه کردند و فرزندان شهدا را از نعمت پدر محروم ساختند.

امام جمعه شهرستان خرم‌آباد خاطرنشان کرد: از ما می‌خواهند پای صندوق‌های رای نرویم تا به سرزمین، اسلام و ارکان نظام‌مان آسیب برسانند اما این خوابی است که با یاری خدا تعبیر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم از نظر شرعی موظف به انتخاب فردی اصلح هستند، افزود: باید بهترین فرد و افراد را در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر برگزید و اگر غیراصلح انتخاب شود فعل حرامی انجام شده است.

به گفته شاهرخی انتخاب فرد اصلح با انجام تحقیق و بررسی، ثواب نیز به همراه دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه داوطلبان از توسل به وعده‌های ناشدنی و ظاهرفریبی خودداری کنند، افزود: عاقبت این‌ها تنها بدبختی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: مراقب باشیم تا کسی را انتخاب کنیم که هر چه به او نزدیک می‌شویم بر اعتقاد ما به نظام و اسلام افزوده شود پس دنباله‌روی افرادی که شهرت‌طلب و قدرت‌طلب هستند نباشیم.

به گفته وی در طول این ۴۲ سال ما از این‌گونه افراد آسیب‌های زیادی دیده‌ایم و برای اولین انتخاب گام دوم انقلاب باید مراقب باشیم که قدرطلبان زوال امور را در دست نگیرند.

شاهرخی از صاحب نفوذان درخواست کرد که مردم را به انتخابات فرابخوانند تا دشمنان فاصله بین نظام و مردم را پر نکنند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: راه اعلام نارضایتی، انتخاب بهترین‌ها است و بیایید داناترین و کارآمدترین فرد را انتخاب کنید.

وی اظهار کرد: اگر کسی دچار تردید است می‌تواند از انسان‌های فرهیخته و برجستگان باتقوا و معتمد برای انتخاب گزینه اصلح مشورت بگیرد اما نهایتا خود باید نظر بدهد و مختار است.

شاهرخی گفت: ما مردم لرستان راه برون‌رفت از وضعیت فعلی و خوب شدن حال همه را در تغییر و تحول می‌بینیم و اگر کشور و اجتماعی، تحول در آن رخ ندهد عقب می‌ماند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد، انتخابات ۲۸ خرداد را یک آزمون بزرگ برای ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: همیشه درصد مشارکت لرستان بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

وی خطاب به مدیران نیز بیان کرد: طرح‌های ناتمام زیادی در استان داریم که امیدواریم ضمن تکریم ارباب رجوع آنها را نیز پیگیری و چه بسا بتوانید اعتباراتی هم جذب کنید.

شاهرخی یادآور شد: لرستان از پنجشنبه‌های افتتاح بهره قابل ملاحظه‌ای نداشت اما باید تا آخرین لحظه هم بر وظیفه خود عمل کرد.

انتهای پیام/




Source link