در لرستان بیش از ۷۷ هزار خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند و ۳۲۰۰ خانواز از مزایای ان برخوردار شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، قدرت اله مرادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تنها صندوقی است که از کمک ۷۰ درصدی دولت برخورداراست و بیمه شده فقط ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت  می‌کند و از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در لرستان بیش از ۷۷ هزار خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند و ۳۲۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اتماعی روستاییان و عشایر لرستان در خصوص شرایط عضویت در این صندوق، افزود: تمامی زنان و مردان که حداقل دارای  ۱۸ سال تمام و حداکثر ۵۰ سال در زمان ثبت نام می‌باشند، ساکنین مناطق روستایی، عشایری، شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن کلان شهرها و شهرهای  بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، کارگران فصلی، دهیاران پاره وقت،  فرشبافان و ۲۳۰ رشته صنایع دستی و گردشگری، دانش‌آموختگان بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای بسیج سازندگی و پایگاه‌های بسیج روستایی، اعضای تعاون بسیج و به طور کلی تمامی  کسانی که فاقد بیمه ی اجتماعی هستند و شرایط این صندوق دارند میتوانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

مرادیان بیان داشت: از لحاظ تعداد شهرستان خرم‌آباد با ۱۹ هزار خانوار بیمه شده بیشترین و شهرستان پلدختر با ۱۵۰۰ خانوار کمترین تعداد بیمه شده را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به طرح همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران طی سال گذشته، گفت: برخورداری فرزندان بیمه شدگان  از بورسیه تحصیلی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها ،بانک‌های اعطاکننده تسهیلات مشاغل روستایی و ارگان‌های دولتی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیر صندوق بیمه اتماعی روستاییان و عشایر لرستان تصریح کرد: صندوق استان با تمرکز بر شهرهای کمتر شمول شده بیمه و جذب جوانان و خانمهای خانه‌دار برنامه‌ریزی نموده که در این سال بتواند جوانان و زنان متاهل  فاقد بیمه را جذب این صندوق نماید.

مرادیان افزود: در سال ۹۹ استان لرستان با جذب ۲۸ درصد بیشتر از سهمیه تکمیلی  اختصاص داده شده جز استان‌های فرا برتر کشور است  و در گرید سبز کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/




Source link