مدیرکل راه آهن لرستان گفت: حضور تورهای گردشگری با ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر در مناطق دورود و بخش پاپی و استفاده آنان از تنها قطار محلی این منطقه باعث ایجاد ازدحام بیش از حد و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی می‌شود.


فخرالدین پیروزفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا در استان برای جابجای مسافران محلی از قطار محلی و ریل باس استفاده می‌شد اما پس از شیوع کرونا برای جلوگیری از انتقال این ویروس در منطقه تنها از ظرفیت ریل باس استفاده کردیم.

 

وی با بیان اینکه  ظرفیت ریل باس حدود ۳۴۰ نفر است، ادامه داد: این قطار مسافر بری تنها در شرایط کرونایی ظرفیت جابجایی مردم محلی منطقه را دارد اما متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد حضور گسترده تورهای مجاز و غیر مجاز در این منطقه هستیم.

 

 مدیرکل راه آهن لرستان بیان کرد:  جمعیت این تورها معمولا بین ۲۵۰ و ۳۰۰ نفر است که آن‌ها برای بازدید و جابجایی از ریل باس استفاده می‌کنند و همین استفاده با توجه به ظرفیت این قطار مسافربری باعث ازدحام بسیار زیادی در ریل باس می‌شود.

 

پیروزفر با اشاره به اینکه  راه‌آهن لرستان نسبت به حضور این تعداد مسافر در ریل باس و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی احساس مسئولیت می‌کند، تصریح کرد: شایسته است با توجه به شرایط موجود و اینکه لرستان در حال حاضر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد برای حفظ سلامت مردم بومی منطقه از حضور تورهای گردشگری غیر مجاز در منطقه جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




Source link