مردم در سامانه فارس من کمپینی به راه انداخته و از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی می‌خواهند که جلوی برخی دلالان مسکن و افزایش نجومی قیمت املاک و اجاره مغازه‌ها را در خرم‌آباد بگیرند.


خبرگزاری فارس_ خرم‌آباد؛ مردم در سامانه فارس من به به ثبت رساندن و رای دادن به کمپین «نه به قیمت نجومی مسکن و اجاره مغازه در خرم‌آباد»، خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این موضوع شده‌اند. 

متاسفانه با آغاز فصل بهار و در آستانه تابستان شاهد این هستیم که قیمت املاک و به ویژه اجاره بها در شهر خرم‌آباد نسبت به سال قبل افزایش چشمگیر و نجومی داشته است.

در حالی  که در شرایط عادی حداکثر تا ۲۰ درصد افزایش اجاره بها باید صورت گیرد اما شاهد هستیم که در برخی موارد در سایه عدم نظارت مناسب بین ۵۰ تا ۸۰ درصد نیز افزایش اجاره بها اعمال می‌شود.

در این بین موضوعی که مردم به آن اعتراض دارند این است که فعالیت گروهی تعدادی از دلالان مسکن در خرم‌آباد در به وجود آمده این شرایط و افزایش نجومی قیمت‌ها تاثیر مستقیم دارد؛ موضوعی که نیازمند ورود جدی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی است.

 

افزایش قیمت ها در فصل جابه جایی مستاجران

از آنجایی که در فصل تابستان شاهد افزایش جابه جایی مستاجرها هستیم لذا می‌طلبد که از همین حالا دستگاه‌های نظارتی ورود جدی به این حوزه داشته باشند و با متخلفان برخورد جدی انجام دهند تا بیش از این شاهد افزایش مشکلات معیشتی برای قشر آسیب پذیر و مستاجر در لرستان و  خرم‌آباد نباشیم.

از آنجایی که لرستان در حوزه اقتصادی ضعیف بوده و بر اساس آمار رسمی در شاخص فلاکت در صدر جدول قرار دارد و میزان درآمد مردم این استان کمتر از میانگین کشوری است، اینگونه افزایش نجومی قیمت‌ها و بالا بودن قیمت املاک در لرستان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و نشان می‌دهد که عوامل و دستگاه‌های متولی در این حوزه عملکرد بسیار بدی داشته‌اند.

در هر حال با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم در سامانه «فارس من» خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند، وظیفه مسوولان این حوزه است که به این مقوله ورود پیدا کنند .

در این راستا خبرگزاری فارس نیز پیگیری لازم را انجام خواهد داد تا با اقدام به موقع و مناسب متولیان امر، دغدغه مردم در این حوزه مرتفع شود.

انتهای پیام/




Source link