معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: در لرستان ۱۳۰ هزار خانوار در حوزه دامی، کشاورزی و باغی فعالیت می‌کنند که خشک‌سالی امسال معیشت تمام این افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین ۱۹۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت گندم دیم اختصاص دارد، و در صورتیکه در روزهای آینده شاهد بارش باران در لرستان نباشیم میزان برداشت از این مزارع به صفر خواهد رسید.


جواد صالحیان امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال بر اساس آمار سازمان هواشناسی نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها در لرستان بوده‌ایم و با توجه به اینکه بیشتر حجم کشاورزی در لرستان دیم بوده این موضوع  نشان دهنده وارد شدن خسارت جبران ناپذیر به بخش کشاورزی لرستان است.

وی با بیان اینکه ۱۹۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت گندم دیم اختصاص دارد، افزود: در صورتیکه در روزهای آینده شاهد بارش باران در لرستان نباشیم میزان برداشت از این مزارع به صفر خواهد رسید این در حالی است که سال گذشته از ۴۶۰ هزار تن گندم تولید شده در لرستان ۲۷۰ هزار هکتار مختص به زمین‌های دیم بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان  بیان کرد: علاوه بر محصول گندم در لرستان شاهد کشت ۱۱۶ هزار هکتار جو دیم، بین ۸۰ تا ۹۰ هزار هکتار نخود و ۱۵ هزار هکتار عدس دیم هستیم که وجود خشکسالی باعث نابودی تمامی این محصولات می‌شود.

صالحیان با اشاره به اینکه این خشک سالی علاوه بر نابودی کشت‌های دیم به کشت‌های آبی نیز آسیب جدی وارد می‌کند، تصریح کرد: به علت خشک‌سالی دیگر امسال شاهد کشت بهاره در لرستان نخواهیم بود همچنین میزان کشت برنج نیز در لرستان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعلا تصمیمی در مورد کمک به کشاورزان در استان و کشور گرفته نشده است اما به دنبال این هستیم که با تهیه تانکر و لوله‌های کشاورزی حداقل از نابودی باغ‌های استان جلوگیری کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در لرستان ۱۳۰ هزار خانوار در حوزه دامی، کشاورزی و باغی فعالیت می‌کنند که این خشک‌سالی معیشت تمام این افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




Source link