در جلسه کمیته استانی سند ملی واکسیناسیون کرونا که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، جزئیات تکمیل واکسیناسیون کادر سلامت که از روز گذشته در سراسر استان آغاز شده بررسی شد.


به گزارش خبرگزای فارس از خرم‌آباد، کمیته استانی سند ملی واکسیناسیون کرونا ظهر امروز در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

در این کمیته جزئیات تکمیل واکسیناسیون کادر سلامت که از روز گذشته در سراسر استان آغاز شده بررسی شد.

در اولین جلسه کمیته استانی سند ملی واکسیناسیون کرونا همچنین برنامه‌های واکسیناسیون گروه‌های هدف در طرح ملی واکسیناسیون کرونا تشریح شدند.

در این سند واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد اولویت‌های تعیین شده در فاز دوم طی سه ماهه اول و دوم پیشرو و واکسیناسیون حدود ۵۰ درصد اولویت‌های تعیین شده در فاز سوم طی سه ماهه سوم مد نظراست.

گفتنی است فاز اول شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان خط اول در تماس با بیماران، نظام پزشکی،بیماران خاص و سرطانی، مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین، کارکنان تغسیل متوفیان کرونایی و پاکبان‌های در ارتباط با زباله‌های عفونی بیمارستان می‌باشد.

فاز دوم واکسیناسیون شامل افراد دارای بیماری زمینه‌ای بین ۱۶ تا ۶۴ سال و همچنین گروه سنی بالاتر از ۶۰ سال است.

اطلاع رسانی و تهیه برنامه‌های خبری و آموزشی در خصوص روند برنامه ی واکسیناسیون از طریق سازمان صداوسیما، اطلاع رسانی عمومی از طریق سامانه‌های پیام کوتاه و پشتیبانی مناطق دور دست برای بهره مندی از اینترنت جهت ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه سلامت توسط شرکت مخابرات، پخش برنامه‌های خبری و آموزشی از طریق شبکه شاد از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین مجوز تردد ماشین‌های حمل واکسن معاونت بهداشت به شهرستان‌ها به منظور دریافت واکسن توسط استانداری لرستان و نیروی انتظامی مهم‌ترین مصوبات اولین جلسه کمیته ی استانی سندملی واکسیناسیون کرونا بودند.

انتهای پیام/




Source link