زمان گشودن درهای فردوس برین رسیده و این روزها جهنم حرام می‌شود. از همان لحظه که مهمان سرای الهی هستیم دیده‌مان به درگاه حضرت فیاض دوخته می‌شود و عنایات ذات اقدسش بر دل رنجور و زنگار بسته‌مان می‌بارد.


خبرگزاری فاس لرستان- سمیرا عزیزی، زمان گشودن درهای فردوس برین رسیده و این روزها جهنم حرام می‌شود. از همان لحظه که مهمان سرای الهی هستیم دیده‌مان به درگاه حضرت فیاض دوخته می‌شود و عنایات ذات اقدسش بر دل رنجور و زنگار بسته‌مان می‌بارد.

آری رمضان آمده، ماه قدر است و تقدیر می‌نویسد و این ماهِ علی(ع) است، او که محراب عشقش تا ابد به یادگار ماند.

روز، شب و حتی ثانیه‌هایش بهترین‌ها هستند و چون نامش بر وجودمان می‌تابد و شدت گرمایش سرمای کالبدمان را می‌زداید. 

سخن از گداختن و تحمل است و عطش که اگر باشد، درخشندگی الماس وجودیت صدچندان خواهد شد. گوش و چشم و زبان و جمیع جوارح، بری از گناه می‌شوند و با یک‌رنگ خدایی از آن چه حلال نیست محفوظ می‌مانند. 

امسال دومین سالی است که ماه خدا به خاطر شیوع کرونا شرایطی متفاوت از قبل به خود گرفته و نیاز است با توجه به شیوع موج چهارم این بیماری، مسوولان تمهیدات ویژه‌ای برای کمتر آسیب دیدن مهمانان خدا بیندیشند.

 

تامین یک هزار و ۲۸۰ تن کالای اساسی برای ماه مبارک رمضان

در این رابطه محمد مراد سپهوند، سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت لرستان گفت: یک هزار و ۲۸۰ تن انواع کالای اساسی شامل شکر، روغن، گوشت و برنج برای ماه مبارک رمضان در استان تهیه و تامین شده است.

وی بیان کرد: هرساله ستاد تنظیم بازار برنامه‌ریزی‌های جدی برای این ماه دارد و امسال نیز سهمیه استان تخصیص داده شده است.

سپهوند شکر، روغن، گوشت و برنج را جزو سهمیه‌های استانی دانست و افزود: به همین منظور سهمیه ماه مبارک رمضان در کل استان ۶۰۰ تن شکر به قیمت بسته بندی هر کیلوگرم ۸۷۰۰ تومان برای مصرف خانگی، ۶۰۰ تن برنج تایلندی با هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ و هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ و ۶۰ تن گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان تامین شد.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت لرستان تصریح کرد: همچنین بیش از یک‌هزار تن شکر مورد نیاز قنادی‌های استان تامین شده است که به زودی توزیع می‌شود.

سپهوند ادامه داد: با توجه به نیاز مردم به خرما در این ماه نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده و قرار است اداره کل تعاون روستایی لرستان از طریق وزارت جهاد کشاورزی نیاز استان را تامین کند.

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت لرستان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی فروشندگان مبنی بر گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و احتکار مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان با متخلفان واحدهای صنفی برخورد شود.

 

آغاز طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ در لرستان

در همین خصوص بهزاد منصوری، رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به آغاز طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان در استان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مهمانی خدا تقاضای مردم برای تامین مایحتاج مرتبط با این ایام از جمله شکر، روغن، برنج، خرما، لبنیات، اقلام پروتئینی و شیرینی‌های پرمصرف و… افزایش می یابد لذا تامین و نظارت بر این کالاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: به همین منظور ۳۰ اکیپ متشکل از بازرسین سازمان صمت، اتاق اصناف و بسیج مردمی بر بازار نظارت خواهند داشت.

منصوری با اشاره به اینکه در طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان بازرسی در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام خواهد گرفت، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و عدم افزایش قیمت کالاهای مصرفی مرتبط با این ایام و همچنین جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو، احراز هر گونه تخلف صنفی منجر به تشکیل پرونده شده و بلافاصله جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی تأمین کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ با بیان اینکه هر ساله ستاد تنظیم بازار در این ایام سهمیه هایی از کالاهای اساسی به استان‌های مختلف اختصاص می‌دهد افزود: این اقدام در سال جاری نیز انجام شده و خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان صمت استان سهمیه اختصاصی به لرستان جوابگوی نیاز است.

 

چهره شهرها در ماه مبارک رمضان متفاوت از دیگر ماه‌ها باشد

در این رابطه حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در پیام جمعه این هفته به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در هفته جاری اشاره کرد و گفت: بندگان خداوند خود را برای این ماه آماده می‌کنند. امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد که از فضیلت‌های این ماه مبارک، نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه باید شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت کنند، افزود: در این ماه بازار، خیابان‌ها، پارک‌ها و دیگر جاها… باید به گونه‌ای باشد که چهره شهرها متفاوت از دیگر ماه‌ها باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه تاکید شده است که در ماه رمضان به مستمندان و دردمندان بیشتر کمک شود، عنوان کرد: برخورد محترمانه، رسیدگی و توجه به خویشاوندان، چشم و گوش خود را از حرام بستن، با یتیمان به مهربانی برخورد کردن و توبه از گناهان از موضوعات مورد توجه در ماه رمضان است. 

انتهای پیام/




Source link