امام جمعه پل‌دختر گفت: عدم پیگیری و بایگانی‌شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی پل‌دختر از ضعف‌های این شورا است.


به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد: متاسفانه مصوبات این شورا در جلسه‌های گذشته تنها در حد نوشتن روی کاغذ بوده و به بایگانی سپرده شده که در این رابطه پیگیری مصوبات جهت مشخص شدن خروجی جلسه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: اهمیت شورای فرهنگ عمومی بر آن است که موثرترین شورا در جهت بیان مشکلات مردم و رفع آن است.

امام جمعه پلدختر گفت: علی‌رغم ارسال دعوت‌نامه رسمی از چند روز قبل، اما ۹ نفر از اعضای شورا فرهنگ عمومی شهرستان حضور پیدانکردند، که جهت اطلاع آنها، دبیرخانه نامه‌ای تنظیم و به صورت کتبی به آنها اعلام کند، تا علت عدم حضور خود را نوشته و چنانچه عضوی شورا را قبول ندارد به صورت کتبی اعلام کند.

وی با تاکید براهمیت دادن اعضا نسبت به حضور در جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی، افزود: با توجه به اینکه تشکیل شورای فرهنگ عمومی یکی از چهاراولویت برنامه‌های سال ۱۴۰۰ است، نباید نکته ابهام در این رابطه وجود داشته باشد و برنامه زمان‌بندی تنظیم شده به اعضای اعلام شود.

موسوی به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره  و یادآور شد: تمام برنامه‌های این ماه مبارک در سراسر کشور منوط به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا است و همه نسبت به این امر ملزم هستند.

وی به بحث شعار سال پرداخت و افزود: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری رضایت‌مندی کامل از تحقق شعار سال در سال گذشته ندارند معلوم‌می‌شود، عملیاتی شدن این شعارها فوق‌العاده حائز اهمیت است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: بر این اساس  پیشنهاد می‌شود اصحاب رسانه شهرستان که نسبت به بقیه از زوایای موضوع مطلع هستند، موانع سر راه تولید را در حوزه‌های مختلف کشاورزی ،دام‌داری، فرهنگی بانک‌ها، اصناف و غیره، احصا و به دبیرخانه شورا ارائه دهند تا بر اساس آمار دقیق و آگاهی کامل بتوان آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی بر اولویت‌بندی موانع سر راه تولید در پل‌دختر تاکید کرد وافزود: در این رابطه ورود جدی لازم است و در زمینه مانع زدایی  نیاز به هم‌کاری در حوزه قضایی است که انتظار می رود دستگاه قضایی شهرستان توجه داشته باشد.

موسوی به موضوع تعارض‌ها و تداخل‌های اراضی کشاورزی اشاره کرد و یادآورشد: مانع زدایی و رفع مشکلات در این زمینه یکی از موضوع های مورد تاکید آیت الله رئیسی در سفر به استان لرستان بود که باید در دستور کار دادگستری قرار گیرد.

وی افزود: چنانچه مشکلات حوزه کشاورزی درشهرستان پلدختر برطرف شود، جهش تولید به معنای واقعی کلمه در این زمینه در منطقه اتفاق افتاده است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: دستگاه‌های اجرایی تمام قد در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرستان ورود پیدا کنند و نماینده ولی فقیه در مرکز استان نیز به جد دنبال  پیگیری ورفع موانع سر راه تولید در شهرستان‌ها هستند.

وی افزود: انتظار می‌رود با حضور فرماندار، شورای بانکها در شهرستان پلدختر، جهت رفع موانع و مشکلات و رفع فشارها بر کشاورز و سیل زدگان پلدختر تشکیل شود.

موسوی یادآور شد: سیل در پل‌دختر زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد و  جبران آسیب‌ها و خسارات سیل دراین شهرستان،تا جایی حائز اهمیت است، که یکی از بندهای سخنرانی رئیس قوه قضاییه در لرستان به این امر اختصاص داده شد، در حال پیگیری و دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/




Source link