مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: در مرحله اول همه اقشار بسیج به کار گرفته نشده بودند، اما در مرحله جدید همه اقشار بسیج به کارگیری می‌شوند.در مرحله جدید بیماریابی به صورت فنی رهگیری می‌شود و نیاز به مراجعه به همه منازل نیست.


عبدالوحید ملک آرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در رابطه با خدمات بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی در راستای شهید سلیمانی’>طرح شهید سلیمانی بیان کرد: اعزام ۶۰ تیم بهداشتی و درمانی و تخصصی جهت ارائه خدمات به ۱۰ هزار و ۴۵۰ نفر، معرفی ۹۷ نفر نیروی تخصصی بسیج جامعه پزشکی شامل پزشک، پرستار، آزمایشگاه و  سایر تخصص‌ها به دانشگاه علوم‌پزشکی جهت به کارگیری در طرح محله‌محور شهید سلیمانی انجام شد.

وی افزود: توزیع پک‌های بهداشتی و دارویی رایگان به ارزش ریالی دو میلیارد و ۹۱۳ میلیون در راستای نهضت کمک مومنانه، پویش نذر خون طی ۱۱ مرحله به تعداد ۳۶۰ نفر خواهر و برادر انجام شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان با اشاره به برپایی ۱۵ ایستگاه سلامت در مصلی الغدیر و دیگر مصلا‌های شهرستان‌های استان جهت غربالگری تست قند خون، فشار خون، تب‌سنجی و توزیع ماسک رایگان بین نمازگزاران،گفت: برگزاری مراسم جشن سپاس از جهادگران و مدافعان سلامت در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رویدادهای ملی و امیدآفرین همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی گفت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی بیمار‌یابی فعالی داشتیم و افراد تست می‌شدند، در این طرح افراد بیمار قرنطینه می‌شدند و بخش سوم کار، حمایت از افراد قرنطینه بود و توزیع بسته‌های معیشتی و پک‌های بهداشتی به این افراد توسط بسیج  اختصاص داده می‌شد.

ملک آرا با عنوان این مطلب که مرحله جدید طرح شهید سلیمانی مرحله «تشدید بیماریابی» نام‌گذاری شده است، افزود: در گام جدید طرح شهید سلیمانی همه این افراد و اطرافیان آنها، تست و رصد می‌شوند.

وی با بیان اینکه تیم‌های جهادی بسیج در تست، دارو و سایر اقدامات درمانی کمک می‌کنند، ادامه داد: در مرحله اول همه اقشار بسیج به کار گرفته نشده بودند، اما در مرحله جدید همه اقشار بسیج به کارگیری می‌شوند.

مسئول  سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه در مرحله اول طرح ما به همه خانه‌ها سر می‌زدیم، گفت: اما در مرحله جدید بیماریابی به صورت فنی رهگیری می‌شود و نیاز به مراجعه به همه منازل نیست.

 انتهای پیام/




Source link