رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: سال گذشته در مجموع به ۹۵ هزار لرستانی خدمات سلامت به صورت رایگان ارائه شد.


عبدالوحید ملک آرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با بیان اینکه این سازمان سال گذشته دو بیمارستان ثابت در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان‌های چم پلک چگنی و ناصر‌الدین برپا کرد، گفت: یک درمانگاه تخصصی در شهرستان دورود در قالب طرح شهید دکتر رهنمون نیز برپا کرده است.

وی افزود: در سال جاری ۳۰ تیم تخصصی و ۲۵۰تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند و ۱۵ ایستگاه سلامت در مصلی‌های سراسر استان برپاشده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان بیان کرد: در مجموع از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون به ۹۵هزار و ۱۰۵ نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

وی در رابطه با دیگر خدمات پزشکی بسیج جامعه استان در راستای مبارزه به ویروس کرونا بیان کرد: اعزام ۵۰ تیم بهداشتی و درمانی و تخصصی طرح رهنمون بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز شهرستان‌های استان جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی شامل ۳۰ پزشک عمومی، ۷۰ پرستار،۲۰ ماما، ۳۵ کارشناس بهداشت، ۱۵ روانشناس به صورت مستمر همراه با تجهیزات محافظتی و شب مانی بوده است.

ملک آرا تصریح کرد: راه اندازی۳ نقاهتگاه در خرم آباد و ازنا جهت بیماران کرونایی ، استقرار۲۴ ایستگاه غربال‌گری و آموزشی در سطح استان و ورودی و خروجی‌های استان با همکاری سپاه نواحی، مراکز بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر با حضور ۶۵ نفر به صورت مستمر جهت ارائه خدمات به تعداد ۶۶ هزار و ۸۲۰ نفر انجام شده است.

وی ادامه داد: تجلیل از ۷۵۰ نفر کادر درمانی در استان با حضور فرمانده سپاه استان و فرماندهان نواحی و مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، اهدای تجهیزات بیمارستانی و پک‌های بهداشتی توسط خیر بسیج جامعه پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

 انتهای پیام/




Source link