مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: برای تکمیل مجموعه ورزشی سرمالیان پل‌دختر ده میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حشمت‌اله امان‌الهی در نشست مجازی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان ظرف دو ماه اخیر انتصاباتی با رنگ و بوی سیاسی داشته است، توضیح داد: ظرف یکی دو ماه اخیر انتصاباتی نداشته‌ایم که سیاسی باشد اگر مصداق بارزی هست مطرح کنید بررسی خواهیم کرد ، اگر منظور هیات‌های ورزشی است که با تصمیمات مجمع انتخابات صورت می‌گیرد، اگر منظور سرپرست هیات‌های ورزشی است که این افراد جهت انجام امور و برگزاری مجمع هست و یه عنوان رییس ثبت نام نمی‌کنند مگر اینکه از پست سرپرستی استعفا داده و کاندید شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد فضاهای ورزشی خسارت دیده از  سیل فروردین ۹۸ نیز گفت:  پس از سیل مخرب فروردین ۹۸ ، طبق برآورد کارشناسان فنی وزارت ورزش وجوانان ۱۲ میلیارد تومان به مجموعه ورزشی سرمالیان  پل‌دخترخسارت وارد شده بود، البته رقم خسارت با توجه به افزایش تورم بیشتر از مبلغی است که آن زمان برآورد شده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه سال ۹۸، ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان  از اعتبارات ماده ده سیلاب با تخصیص اسناد خزانه و سررسید سه ساله به این اداره ابلاغ شد، عنوان کرد: تاکنون بازسازی کامل استخر شنای امید، بازسازی ۵ سالن ورزشی داخل مجموعه، تعویض سه هزارمتر کف پوش، روشنایی، سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن‌ها زیرسازی زمین فوتبال و کاشت زمین چمن، بتن‌ریزی پیست تارتان، فنس ‌کشی اطرف، احداث دیوارحصار و سردرب ورودی مجموعه همچنین محوطه سازی انجام شده است.

امان‌الهی افزود: ساخت رختکن، سرویس‌های بهداشتی و ساختمان اداری را در دستور کار داریم، اداره ورزش و جوانان دو میلیارد تومان بدهی به پیمانکار دارد، ضمن اینکه سال جاری هیچ اعتباری از محل ماده ده به این اداره تخصیص داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای تکمیل مجموعه شهید سرمالیان پل‌دختر نیازمند ده میلیارد تومان است، از طریق استاندار  مکاتباتی با وزارت ورزش و جوانان برای تامین اعتبار مورد نیاز پروژه از جمله محوطه سازی، تکمیل ساختمان اداری، پیست تارتان و دیگر موارد انجام داده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در مورد وضعیت استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد توضیح داد: این پروژه سال ۸۶ شروع و هم اکنون بیش از ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مجری و کارفرما سازمان ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است ما دستگاه بهره‌بردار هستیم.

امان الهی گفت: برای ساخت استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد تا پایان سال ۹۸، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و طبق اعلام کارفرمای پروژه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۴۴ میلیارد تومان است.

وی در مورد زمان تکمیل پروژه افزود: طبق اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، ورزشگاه ۵ هزار نفری بروجرد هم بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم این پروژه هم تا پایان ۱۴۰۰ تکمیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اما در خصوص جایگزین شدن استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد به جای ورزشگاه تختی توضیح داد: خیر، جایگزینی در کار نیست، ورزشگاه تختی شناسنامه و ویترین ورزش  استان است بنابراین برنامه بهسازی این مجموعه را خواهیم داشت.

انتهای پیام/




Source link