دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در دوران کارشناسی تمام واحدهای گرایش بیو الکتریک را گذرانده‌اند و مسئولان گروه آموزشی در چارت و نامه‌های خود نام این گرایش را همیشه ذکر کرده‌اند اما دانشجویان پس از فارغ التحصیلی متوجه شدند برای آنها هیچ گرایشی ثبت نشده در نتیجه آنان نمی توانند در هیچ کدام از آزمون‌ها استخدامی و طرح دانشگاه علوم پزشکی شرکت کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، طی روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان در پی حذف گرایش برخی دانشجویان دانشگاه آزاد، کمپینی در فار من تحت عنوان “ماجرای عجیب حذف گرایش دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد” به ثبت رساندند.

ماجرا از این قرار است که دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در دوران کارشناسی تمام واحدهای گرایش بیو الکتریک را گذرانده‌اند و مسئولان گروه آموزشی در چارت و نامه‌های خود نام این گرایش را همیشه ذکر کرده‌اند اما دانشجویان پس از  فارغ التحصیلی متوجه شدند برای آنها هیچ گرایشی ثبت نشده در نتیجه آنان نمی توانند در هیچ کدام از آزمون‌ها استخدامی و طرح دانشگاه علو پزشکی  شرکت کنند.

در همین راستا برای آگاهی از جزییات مشکل این دانشجویان پای صحبت تعدادی از آنها نشستیم.

این دانشجویان که اخیرا مقابل دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز تجمع کرده‌ بودند، اظهار داشتند: با توجه به بخشنامه سال ۹۵ در خصوص حذف گرایش‌ها در دوره کارشناسی دانشگاه آزاد به آنها اعلام کرده که سند پذیرش آنان مهندسی پزشکی بذون ذکر گرایش است.

 

آن ها در ادامه با بیان اینکه در این دانشگاه برای آنان از ترم سوم گرایش بیو الکتریک انتخاب شده است، ادامه دادند: در همین راستا آنان در دوره کارشناسی تمام درس‌های تخصصی مرتبط با این رشته را پاس کرده‌اند و نمرات و چارت تحصیلی آنان گرایش بیو الکتریک بوده است.

دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بیان کردند: گرایش بیو الکتریک رشته مهندسی پزشکی مشمول طرح دانشگاه علوم پزشکی بوده است و تمامی آزمون‌های استخدامی  در صورتی که در مدرک گرایش آنان گرایش بیو الکتریک ثبت نشود حق شرکت در این آزمون ها را ندارند زیرا برای ثبت و نام در آزمون ها بایستی گرایش ثبت شود.

آن‌ها ذکر کردند که مشکل اینجا است که چهار سال تمام دروس تخصصی گرایش بیو الکتریک مهندسی پزشکی را پاس کرده‌اند  ولی با گرفتن مدرک متوجه شده‌اند که  در مدرک آن ها  این گرایش ثبت نشده است.

 این دانشجویان با بیان مشکلاتی که پس از این ماجرا برای آنان ایجاد شده است، تصریح کردند: به خاطر این مشکل نتوانسته‌اند در طرح اختیاری دانشگاه علوم پزشکی شرکت کنند زیرا تنها این گرایش مشمول طرح می‌شود.

دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اشاره به پیگیری‌هایی که تا به امروز انجام داده‌اند، خاطرنشان کردند: مسئولان دانشگاه آزاد به آن‌ها وعده داده‌اند  که با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی گرایش بیو الکتریک موضوع طرح انان حل می‌شود اما برای تحقق آن هیچگونه تضمینی وجود ندارد زیرا امکان دارد پس از گذراندن دوره ارشد از آنان بخواهند برای دریافت طرح دوره دکتری را نیز بگذرانند.

آنان در پایان خواستار این بودند که با توجه به واحدهایی که طی چند سال گذشته برای این گرایش گذرانده اند حق آنان در این موضوع زایل نشود و به حق خود برسند.

 

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




Source link