به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شهبازی در سخنانی گفت: بر اساس حکم و رأی هیئت بدوی تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر «ماهور کمالی» متخصص زنان و زایمان، طی حکم صادره به انفصال دائم از خدمات دولتی، محکوم شد. وی تصریح کرد: جدای از رأی هیئت بدوی تخلفات اداری دانشگاه، سازمان نظام پزشکی استان […]



به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شهبازی در سخنانی گفت: بر اساس حکم و رأی هیئت بدوی تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر «ماهور کمالی» متخصص زنان و زایمان، طی حکم صادره به انفصال دائم از خدمات دولتی، محکوم شد.

وی تصریح کرد: جدای از رأی هیئت بدوی تخلفات اداری دانشگاه، سازمان نظام پزشکی استان لرستان طی نامه‌ای به معاونت درمان دانشگاه اعلام کرده تا بررسی و تعیین تکلیف پرونده قضائی خانم دکتر «ماهور کمالی» متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام علی شهرستان ازنا از فعالیت‌های حرفه‌ای پزشکی جلوگیری به عمل بیاید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: قابل توجه اینکه رأی صادره به خاطر مرگ یک مادر باردار در شهرستان ازنا صادر شده است.

بنا بر این گزارش، هفته گذشته یک مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین جان خود را از دست داد که این امر واکنش افکار عمومی، رسانه‌ها و همچنین برخی از مسئولان استان از جمله معاون دانشگاه علوم پزشکی و همچنین یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت تا این مسئولان قول پیگیری این موضوع را بدهند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی قول داده بود که کمیته بررسی موضوع را تشکیل داده و با خاطیان برخورد کند.

خبرگزاری مهر از ابتدای وقوع این اتفاق ناگوار موضوع را در قالب اخبار و گزارش‌های متعددی مورد پیگیری قرار داد که متن آنها را می‌توانید بخوانید. «مرگ مادر باردار ازنایی در بیمارستان»، «ماجرای مرگ زن باردار حین سزارین / مادر ۲۲ ساله فرزندش را ندید!»، «مرگ مادر باردار لرستانی به کمیسیون بهداشت و درمان کشیده شد» «ورود دادستانی به مرگ مادر باردار ازنایی / پزشک خاطی ممنوع الکار شد»



Source link