خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: سه شنبه شب یک مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین جان خود را از دست داد که این امر واکنش افکار عمومی، رسانه‌ها و همچنین برخی از مسئولان استان از جمله معاون دانشگاه علوم پزشکی و همچنین یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را در پی […]


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: سه شنبه شب یک مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین جان خود را از دست داد که این امر واکنش افکار عمومی، رسانه‌ها و همچنین برخی از مسئولان استان از جمله معاون دانشگاه علوم پزشکی و همچنین یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت تا این مسئولان قول پیگیری این موضوع را بدهند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی وعده کرد که کمیته بررسی موضوع را تشکیل داده و با خاطیان برخورد کند.

حشمت الله بهمنی فرماندار ازنا در این رابطه با اشاره به مرگ مادر ازنایی حین عمل سزارین اظهار داشت: متأسفانه ظرف یک سال گذشته به گفته مسئولان شبکه بهداشت شهرستان، این سومین مادر بارداری است که بر اثر کوتاهی، قصور تیم پزشکی و پزشک معالج در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان ازنا فوت می‌کند.

ورود دادستانی به مرگ مادر باردار ازنایی/ پزشک خاطی ممنوع الکار شد

وی عنوان کرد: در جریان حادثه‌ای که جدیداً اتفاق افتاده، مادر ۲۲ ساله‌ای به بیمارستان برای زایمان مراجعه می‌کند که متأسفانه به علت کوتاهی، عدم هماهنگی و به نظرم نداشتن تجهیزات کافی توسط پزشک معالج، این مادر باردار فوت می‌کند.

فرماندار ازنا تصریح کرد: بلافاصله به دنبال این خبر ناگوار، شورای تأمین شهرستان تشکیل شد و خواستار و پیگیر ممنوع الکار شدن پزشک مربوطه شد، خوشبختانه این پزشک ممنوع الکار شد، نکات و پیگیری‌های لازم در خصوص بررسی و پیگرد مقصرین و عواملی که در فوت این مادران باردار نقش داشته‌اند در حال انجام است.

بهمنی تصریح کرد: دادستان شهرستان نیز ورود پیدا کرده، پرونده مفتوح شده و خانواده‌های متوفیان هم شکایت خود را به دادسرای ازنا تقدیم کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم افزود: مواردی ما داشته‌ایم که به علت نبود پزشک متخصص، کم تجربگی و کارایی کادر درمان منجر به فوت مصدوم شده و انتظار داریم که مسئولان مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیگیر این قضیه باشند و در خصوص تأمین کادر درمان و پزشک متخصص شهرستان اقدام لازم را انجام دهند.

بنابراین گزارش، یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم پیش از این هم در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه به علت کار غیر علمی، این افراد فوت کرده‌اند گفت: انتظار داریم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت با این موارد برخورد کنند.

ابراهیمی یادآور شد: بدترین شاخص بهداشتی و درمانی در دنیا شاخص مرگ مادر باردار است، چرا کسی که یک بار، دو بار و سه بار تخلف کرده مورد برخورد قرار نگرفته و در نهایت موجب مرگ عده‌ای از مادران می‌شود؟

ورود دادستانی به مرگ مادر باردار ازنایی/ پزشک خاطی ممنوع الکار شد

ابراهیمی عنوان کرد: قطعاً باید دادستانی، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کنند و با این افراد برخورد داشته باشند. به طور حتم من این موضوع را از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری خواهم کرد.

مریم کوشکی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص مرگ و میر مادران باردار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های دانشگاه علوم پزشکی است و در این زمینه پروتکل‌های جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از هر مرگ مادر باردار کمیته بررسی علت مرگ و میر با حضور رئیس دانشگاه، معاونین بهداشت و درمان، معاون آموزش، مدیر گروه زنان و زایمان، رئیس سازمان نظام پزشکی، کارشناسان ذی ربط و متخصصین زنان و زایمان تشکیل می‌شود.

کوشکی عنوان کرد: در این کمیته علت مرگ، شاخص‌های مورد نظر، اقداماتی که باید در جریان جراحی مادر باردار انجام می شده بررسی می‌شود و متخصصین و همچنین پزشک معالجی که عمل را انجام داده توضیحات خود را ارائه می‌دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در نهایت نتیجه در این جلسه مشخص و بررسی لازم انجام می‌شود.

کوشکی در ادامه سخنان خود با اشاره به مرگ مادر باردار ازنایی طی شب گذشته بیان داشت: طی روزهای آینده در این راستا کمیته مرگ و میر مادران با حضور افراد یاد شده برگزار می‌شود و نتیجه آن مشخص خواهد شد.



Source link