به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته طهماسبی در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد اظهار داشت: با توجه به جمعیت شهر خرم آباد تعداد کتابخانه های موجود پاسخگو نبوده و مردم خواستار توسعه فضاهای کتابخانه ای هستند. ضرورت پرداخت سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه‌ها توسط شهرداری وی تاکید کرد: بهره برداری از کتابخانه مرکزی […]



به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته طهماسبی در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد اظهار داشت: با توجه به جمعیت شهر خرم آباد تعداد کتابخانه های موجود پاسخگو نبوده و مردم خواستار توسعه فضاهای کتابخانه ای هستند.

ضرورت پرداخت سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه‌ها توسط شهرداری

وی تاکید کرد: بهره برداری از کتابخانه مرکزی و کتابخانه معلم می‌تواند بخشی بزرگ از این کمبودها را در شهر خرم آباد جبران کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان به محدودیت‌های مالی دولتی برای تعریف پروژه جدید اشاره کرد و افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی این آمادگی را دارد در صورت واگذاری ساختمان واجد شرایط ایجاد کتابخانه به ویژه در مناطق محروم شهر خرم آباد از سوی شهرداری، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و راه اندازی آن اقدام کند.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری برنامه‌های فرهنگی اجرا شده توسط کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی علاوه بر رسالت اصلی خود، فعالیت‌های فرهنگی متنوع و متعددی انجام می‌دهند و عموم مردم بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی با کیفیت، نیازمند داشتن اعتبار مالی مطلوب بوده و این در حالی است که سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری مهم‌ترین راه تأمین منابع مالی این نهاد عمومی است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان تاکید کرد: در این راستا انتظار می‌رود طرح سیستمی شدن پرداخت این سهم به زودی توسط شهرداری خرم آباد محقق شود.

نگاه ویژه شهرداری و شورا به توسعه فرهنگی شهر

رضا بیرانوند رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز در این دیدار بیان داشت: مطالعه از اصول حفظ اصالت فرهنگی جامعه بوده و اگر مردم با مطالعه عجین شوند، اهالی آن جامعه از آرامش و رفاه بیشتری برخوردار خواهند بود، یک کتاب خوب می‌تواند یک اجتماع را متحول کند و برای توسعه فرهنگ مطالعه همه باید تلاش کنند.

وی ادامه داد: جوامع توسعه یافته و پیشرفته از سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، چندین برابر از هزینه صورت پذیرفته، منفعت برده و باید به این دیدگاه ایمان داشته باشیم که ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگ و کتابخوانی به عنوان ارکان اصلی فرهنگ هزینه نبوده و یک سرمایه گذاری مطمئن است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد در دوره جدید، نگاه ویژه ای به توسعه فرهنگی در شهر داشته و به همین منظور آماده همکاری همه جانبه با کتابخانه های عمومی خواهد بود.



Source link