به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی سهرابی امروز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش لرستان گفت: همه تمهیدات برای بازگشایی مدارس در حالت‌های حضوری، نیمه حضوری و مجازی در استان اندیشیده شده و بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز لرستانی در مهرماه امسال در ۱۳ هزار ۸۲۲ کلاس درس سال تحصیلی […]



به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی سهرابی امروز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش لرستان گفت: همه تمهیدات برای بازگشایی مدارس در حالت‌های حضوری، نیمه حضوری و مجازی در استان اندیشیده شده و بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز لرستانی در مهرماه امسال در ۱۳ هزار ۸۲۲ کلاس درس سال تحصیلی خود را شروع خواهند کرد.

وی با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان در استان گفت: بیش از ۲۵ هزار از فرهنگیان لرستان دوز اول واکسن خود را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تزریق کرده اند و مرحله دوم این واکسیناسیون از امروز سه شنبه ۹ شهریور ماه در استان آغاز خواهد شد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان در ادامه به تجهیز، استانداردسازی و نوسازی مدارس لرستان اشاره کرد و گفت: در بحث سیستم‌های گرمایشی در استان کارهای خوبی انجام شده و لرستان از استان‌های برتر در این زمینه است به طوری که در سال گذشته فقط ۷۶۴ کلاس درس در این زمینه استانداردسازی شده است.

سهرابی گفت: برای سال تحصیلی جدید ۶۱ آموزشگاه در قالب ۱۹۷ کلاس درس ساخته شده است که هم اکنون آماده بهره برداری است.

وی به تأمین زیرساخت‌ها برای استفاده دانش آموزان از شبکه «شاد» اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی گذشته دو هزار مدرسه در سطح استان به اینترنت وصل شده است و در حال رایزنی با سایر دستگاه‌ها هستیم تا با تأمین امکانات و تجهیزات سایر مدارس روستاهای دور افتاده را به اینترنت وصل کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان به ثبت نام بیش از ۷۳ درصد دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید از طریق سامانه «سیدا» اشاره کرد و گفت: لرستان در این زمینه رتبه هشتم را در کشور دارد.



Source link