به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی‌مقدم امروز یکشنبه در مراسم افتتاح دو شرکت بذری گفت: برای احداث زیرساخت‌های این دو شرکت در مجموع ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده و زمینه اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم شده است. وی تصریح کرد: سرمایه در گردش این دو شرکت […]



به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی‌مقدم امروز یکشنبه در مراسم افتتاح دو شرکت بذری گفت: برای احداث زیرساخت‌های این دو شرکت در مجموع ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده و زمینه اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: سرمایه در گردش این دو شرکت ۴۰ میلیارد تومان است و در این دو شرکت بذور گندم، جو و نخود مورد نیاز استان لرستان تولید و فرآوری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: در سال جاری مقدار ۲۶ هزار تن گندم آبی و دیم به تعداد ۲۸ رقم و طبقات مختلف بذری برای اقلیم‌های متفاوت تأمین شده است که علاوه بر رفع نیاز بذر استان می‌توانیم بخشی از بذر مورد نیاز سایر استان‌ها را تأمین کنیم.

حسنی مقدم افزود: کشاورزان عزیز برای کاشت محصول استراتژیک گندم در فصل کاشت سال جاری نگران تأمین بذر نباشند، بذر به اندازه نیاز با کیفیت بسیار مناسب و مورد تأیید مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تهیه شده و در فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.



Source link