امام جمعه پل‌دختر گفت: امکانات بیمارستان امام خمینی(ره) پل‌دختربا توجه به حجم مبتلایان به کرونا پاسخ‌گوی خیل بیماران نیست.


به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر، ضمن تقدیر از تلاش مدافعان سلامت اظهار کرد: مدافعان سلامت ،پزشکان، پرستاران و کادر درمان در بیمارستان پل‌دختر با سعه صدر و بزرگی که دارند آنچه در توان دارند در خدمت‌رسانی به بیماران کوتاهی نمی‌کنند.

وی افزود: کمبود امکانات، تجهیزات ، نیروی انسانی و پزشک عمومی از جمله مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) پل‌دختر است که توجه دانشگاه علوم پزشکی لرستان را به موضوع را می‌طلبد و این امر توقع و مطالبه مردم است.

امام جمعه پل‌دختر از مدیران شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر خواست کمبودها و مشکلات زیر ساختی بیمارستان شهرستان را احصا و به دانشگاه علوم پزشکی لرستان جهت اطلاع و رسیدگی ارسال کنند.

وی با تبریک روز پزشک اظهار کرد: اورژانس بیمارستان پل‌دختر تنها یک پزشک عمومی دارد که پاسخ‌گویی روزانه به ۱۰۰ نفر بیمار با علایم مختلف از توان او خارج است.

موسوی از پروژه‌های نیمه تمام بیمارستان پل‌دختر انتقاد کرد و یادآورشد: نبود برخی زیر ساخت‌ها در این بیمارستان مانند آفتاب روشن است و آی سی‌یو که می‌تواند ناجی بیماران باشد در این بیمارستان وجود ندارد.

وی افزود: هزینه برای سلامت مردم سرمایه است و سلامت افراد برای ما مهم است این در حالی است که پروژه‌هایی مانند ام آر آی  با گذشت یک‌سال هنوز در بیمارستان پل‌دختر دست نخورده باقی مانده و تنها آلودگی آن مردم را آزار می‌دهد.

امام جمعه پلدختر دغدغه سلامت را مهم‌ترین نگرانی اخیر مردم دانست و گفت: هر کس دلش به حال مردم این شهر می‌سوزد مطالبات حوزه سلامت مردم شهرستان را فریاد بکشد تا شاید این تقاضا به گوش وزیر بهداشت و درمان جدید برسد و تفضلی به این شهرستان بنماید.

وی افزود: رفت و آمد سه استان از پل‌دختر می‌گذرد و بیمارستان با خیل بیماران کرونایی مواجه با این وجود،کمبود نیروی انسانی دارد با این وجود اما کادر درمان خسته این مرکز درمانی استقامت می‌کنند و گاه پرستار ،کار خدماتی انجام می‌دهد.

موسوی راه اندازی بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح در پل‌دختر را ضروری دانست و یادآورشد: با توجه به اعلام آمادگی گروه‌های جهادی برای هم‌کاری با شبکه بهداشت و درمان می‌توانند آنها را برای این کار واکسینه کنند.

وی با گرامی‌داشت یادو خاطره شهیدان به ویژه شهیدان رجایی و باهنر افزود: هفته دولت از این نظر که با آغاز به کار دولت سیزدهم متقارن شده نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است و وزرا با رای اعتماد مجلس فعالیت خود را رسما آغاز کردند که امید است منشا اثر و تحول در کشور باشند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: سلامت مردم اولویت اول دولت جدید اعلام شده با توجه به این که مردم در مرحله بسیار خطرناک خیز وحشی ویروس چموش کرونا قراردارند که کوچک و بزرگ ، مسئول و غیر مسئولی نمی‌شناسد و هر لحظه جان همه را در معرض خطر قرار داده از دولت انقلابی توقع می‌رود که در مبارزه با این ویروس و قطع زنجیره کرونا تلاش کند.

وی افزود: جامعه با یک‌سری نابسامانی‌ها مواجه شده که باید این بن بستههاش کسته شود هم‌چنان که مردان بزرگ بر این باورند که هیچ بن بستی وجود ندارد و یا راهی خواهند ساخت یا خواهند یافت.

موسوی یادآورشد: دولت‌مردان می‌دانند مردم صبور با نجابت با ظرفیت و دوست‌دار نظام ، انقلاب و رهبری از وعده‌ها خسته از بی عدالتی به ستوه آمده و از سوء مدیریت ها شکوه دارند و از رانت‌خواری و فساد متفرند و گوی و میدان آماده برای خدمت است و هیچ عذری پذیرفته نیست و باید قدردان این مردم باشند.

وی به مسدود کردن جاده ورودی گلزار شهدای شهر پل‌دختر اشاره کرد و افزود: شهرداری و شورای شهر پنجشنبه‌ها راه ورودی گلزار شهداپل‌دختر را از هر طرف مسدود کند. 

انتهای پیام/




Source link