به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا نظیفی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر مؤلفه فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات رانندگی گفت: ۴۱۸ نفر، شامل ۳۴۰ مرد و ۷۸ زن در سال گذشته در سوانح رانندگی محورهای درون و برون شهری و جاده‌های روستایی استان جان باختند. وی بیان داشت: آمار نشان دهنده کاهش ۱۸.۵ […]



به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا نظیفی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر مؤلفه فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات رانندگی گفت: ۴۱۸ نفر، شامل ۳۴۰ مرد و ۷۸ زن در سال گذشته در سوانح رانندگی محورهای درون و برون شهری و جاده‌های روستایی استان جان باختند.

وی بیان داشت: آمار نشان دهنده کاهش ۱۸.۵ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در استان لرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان ادامه داد: بی احتیاطی در حین رانندگی موجب کشته شدن ۵۱۳ نفر، شامل ۴۰۳ مرد و ۱۱۰ زن از هموطنان در محورهای درون و برون شهری و جاده‌های روستایی استان استان در سال ۱۳۹۸ شد.

نظیفی عنوان کرد: هفت هزار و ۸۲۵ نفر، شامل پنج هزار و ۹۸۷ مرد و هزار و ۸۳۸ زن در تصادف‌های رانندگی سال گذشته در محدوده استان لرستان آسیب دیده و مورد معاینه بالینی پزشکی قانونی قرار گرفتند.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تصادف‌های جرحی در حوزه استحفاظی استان لرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر، شامل هفت هزار و ۶۳۲ مرد و دو هزار و ۸۶۲ زن در سال ۱۳۹۸ برای انجام معاینات بالینی به دلیل مصدومیت در تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان لرستان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان اظهار داشت: شیوع کرونا و پای بندی مردم به دستورالعمل‌های کرونایی و ماندن در خانه در کنار اطلاع‌رسانی از عواقب رانندگی پرخطر تا حدی در کاهش تصادف‌های سال گذشته مؤثر بوده است.



Source link