فریدون خودنیا در رابطه با خاموشی‌های اخیر در لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چند مورد از نیروگاههای سطح کشور که تولید برق را انجام می‌دهند، در تعمیرات هستند و هنوز تعمیرات آنها انجام نشده است. نیروگاههای حرارتی در حال تعمیر هستند وی ادامه داد: همچنین زمستان گذشته به خاطر کمبود […]



فریدون خودنیا در رابطه با خاموشی‌های اخیر در لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چند مورد از نیروگاههای سطح کشور که تولید برق را انجام می‌دهند، در تعمیرات هستند و هنوز تعمیرات آنها انجام نشده است.

نیروگاههای حرارتی در حال تعمیر هستند

وی ادامه داد: همچنین زمستان گذشته به خاطر کمبود گاز، نیروگاه‌ها آب پشت سدها را خالی کردند تا برق تولید کنند و این امر یکی دیگر از دلایل خاموشی‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، افزایش مصرف برق از سوی مردم را یکی دیگر از عوامل این خاموشی‌ها عنوان کرد و گفت: میزان بارندگی‌ها هم خیلی کم بوده و الان نیروگاههای آبی ما به طور کامل از مدار خارج است، نیروگاه بوشهر نیز از مدار خارج است، نیروگاههای حرارتی که در حال تعمیر هستند نیز هنوز به چرخه تولید نیامده‌اند.

خودنیا بیان داشت: یک مرتبه هم با گرمای زود رس که پیش بینی نمی‌شد مواجه شدیم، به همین دلیل ما با کمبود تولید برق در کشور مواجه هستیم، ما از نظر فنی در استان هیچ مشکلی نداریم و شبکه نیز ظرفیت این را هم دارد تا دو برابر پیک بار استان، برق را توزیع کند، منتها برقی که تحویل استان می‌شود سهمیه بندی شده و این امر هم برای همه استان‌ها است.

وی افزود: در این راستا محدودیت وجود دارد و ما مجبور شدیم که ما به تفاوت سهمیه و مصرف واقعی را زمانبندی کنیم.

در کشور برق تولید نمی‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با تاکید بر اینکه برنامه این امر را هم تهیه و در فضای مجازی استان اطلاع رسانی کرده‌ایم گفت: این برنامه زمانبندی بر روی سایت شرکت برق هم قرار دارد.

خودنیا با بیان اینکه این برنامه هم احتمالی است و این نیست که ۱۰۰ درصد اجرا شود گفت: واقعیت این است که در کشور برق تولید نمی‌شود و همین امر هم دلیل خاموشی‌ها است، ولی بحث دیگری هم داریم و آن این بوده که واقعاً مردم در مصرف برق رعایت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: مردم هم باید رعایت کنند، کمک کنند، اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند ما هیچ خاموشی نخواهیم داشت، اما متأسفانه مردم شدید برق مصرف می‌کنند و علت این امر هم این بوده که ممکن است قیمت برق به نوعی برای خیلی‌ها ارزان و خیلی‌ها هم گران باشد، برای افراد مستضعف شاید گران باشد ولی برای خیلی‌ها پولی نیست و می‌گویند که ما مصرف می‌کنیم و پول آن را هم پرداخت می‌کنیم.

برنامه خاموشی‌ها احتمالی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: ما باید دنبال بهینه کردن مصرف برق در بین آحاد مختلف مردم در سطح کشور باشیم و مردم مدیریت مصرف را انجام دهند نه اینکه ما به طور مثال با زور بگوییم که مدیریت کنند، در هر حال انتظار داریم مردم در این رابطه کمک کنند، تا پایان این هفته بخش زیادی از مشکلات با ورود نیروگاههای جدید حل می‌شود.

خودنیا در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث خاموشی‌ها ما یک برنامه احتمالی می‌دهیم، گفت: به طور مثال ما دیشب برنامه امروز را بر روی سایت شرکت توزیع گذاشتیم و امشب هم برای فردا اطلاع رسانی می‌کنیم، اما این برنامه احتمالی است و ۸۰ درصد امکان دارد که انجام شود و ۲۰ درصد امکان دارد که انجام نشود، اما ما برنامه‌ها روی سایت می‌گذاریم و مردم هم می‌توانند به سایت مراجعه کنند و ضمن اینکه از سوی روابط عمومی هم این برنامه در فضای مجازی اطلاع رسانی می‌شود.



Source link