به گزارش خبرنگار مهر، عباس شرفی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه در لرستان قریب به هشت هزار کیلومتر راه و بیش از ۱۴ هزار دستگاه پل و ابنیه فنی داریم اظهار داشت: در جریان سال ۹۸، از مجموع هشت هزار کیلومتر راههای استان، هزار کیلومتر تخریب و صدمه […]



به گزارش خبرنگار مهر، عباس شرفی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه در لرستان قریب به هشت هزار کیلومتر راه و بیش از ۱۴ هزار دستگاه پل و ابنیه فنی داریم اظهار داشت: در جریان سال ۹۸، از مجموع هشت هزار کیلومتر راههای استان، هزار کیلومتر تخریب و صدمه دید و از مجموع ۱۴ هزار دستگاه پل، قریب به ۹۰۰ دستگاه پل بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

وعده خرداد برای افتتاح پل‌های تخریب شده در جریان سیلاب

وی عنوان کرد: بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در جریان سیلاب به راههای استان خسارت وارد شد و بیشترین خسارت‌ها به محورهای خرم آباد – پلدختر که در کنار رودخانه کشکان قرار داشت وارد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر اینکه بر اساس اعتبارات ابلاغی سیلاب در سال ۹۸، بازسازی و احداث ۱۴۰ دستگاه پل در دستور کار قرار گرفت افزود: در مهر ماه سال ۹۹، به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور و حضور میدانی رئیس سازمان راهداری، قریب به ۱۰۳ تا ۱۰۴ دستگاه ابنیه فنی کوچک و بزرگ به بهره برداری رسید.

شرفی با بیان اینکه ما بقی ۱۴۰ دستگاه ابنیه و پلی که در دستور کار ساخت داشتیم، تلاش می‌کنیم که تا خرداد ماه به بهره برداری برسند گفت: تلاش می‌کنیم تا این بازه زمانی پل‌های بزرگی که حدود دو سال بوده مطالبه مردم هستند به بهره برداری برسند.

وی بیان داشت: پل «شهید سلیمانی»، پل «پران پرویز»، «حیات الغیب»، «برگلان سوخته»، «طاق عباس علی» و ۲۵ دستگاه پل از دهانه ۱۰ متر تا دهانه ۱۵۰ متر به بهره برداری خواهند رسید.

تنها ۸ درصد از اعتبارات اختصاص یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: پروژه‌هایی در بخش نگهداری راه‌ها، روکش آسفالت، بهسازی، حمل و نقل، راههای روستایی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی را در خرداد ماه با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره برداری خواهیم رساند.

شرفی با بیان اینکه قریب به دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به راههای استان در جریان سیلاب خسارت وارد شد عنوان کرد: آنچه که تحت عنوان ساماندهی خسارت‌های سیلاب ابلاغ شد، حدود ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: هشت درصد از اعتبارات اختصاص پیدا کرد و از این هشت درصد نیز ۸۰ درصد به صورت اسناد خزانه بود و با توجه به نرخ تورم، رقم واقعی ۲۳۰ میلیارد تومان ابلاغی، قریب به ۱۵۰ میلیارد تومان است، در این راستا بخش زیادی از محورها را آن گونه که مردم انتظار داشتند، نتوانستیم ساماندهی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در نظر داریم در اعتبارات سال ۱۴۰۰، پروژه‌های سیلاب را که نقش اساسی در راههای استان دارند را به عنوان اولویت قرار دهیم گفت: پیگیر هستیم که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبادله موافقت نامه‌ها را داشته باشیم و بازسازی این پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۰ به پایان برسانیم.

آخرین وضعیت جاده خرم آباد – پلدختر

شرفی در ادامه سخنان خود با اشاره به محور خرم آباد – پلدختر در جریان سیلاب ۹۸، بیشترین خسارت را متحمل شد گفت: این محور تقریباً در ۲۰ نقطه قطع کامل شد و ما با فروکش کردن سیلاب، عملیات ساماندهی این محور را با امکانات خود شروع کردیم و در ادامه با گسیل ماشین آلات و امکانات ۱۹ استان، در ۴۵ روز، ارتباط را برقرار کردیم.

وی بیان داشت: از ۱۸ مرداد ماه، ۱۰ دستگاه پل بزرگ با محوریت پل «چم مهر» را در این مسیر به بهره برداری رساندیم، ۲۰ کیلومتر از این محور ساماندهی اساسی شد، از ۱۷ اردیبهشت تا اواخر مرداد ماه ۹۸، ۱۰ دستگاه پل بزرگ را افتتاح کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: واریانت جدید در این محور در دست احداث است، برآورد اولیه این پروژه قریب به هزار میلیارد تومان است و در اولویت قرار گرفته است، بین یک تا دو قطعه آن نیز شروع شده است، در این محور هم در بخش راه و هم بخش ابنیه فعال هستیم، عمده پل‌های بزرگ به غیر از پل‌های «برگلان سوخته» و «بن لار» ساماندهی شده‌اند.



Source link