خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مرکز لرستان قرار بود روزی «دهکده المپیک» داشته باشد اما رؤیای ایجاد این طرح تحقق پیدا نکرد و از ۲۶ پروژه تنها یک سالن دو و میدانی و یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیمه‌تمام باقی ماند. دهکده المپیکی که تبدیل به یک ورزشگاه شد! ساخت دهکده المپیک در مرکز لرستان […]


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مرکز لرستان قرار بود روزی «دهکده المپیک» داشته باشد اما رؤیای ایجاد این طرح تحقق پیدا نکرد و از ۲۶ پروژه تنها یک سالن دو و میدانی و یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیمه‌تمام باقی ماند.

دهکده المپیکی که تبدیل به یک ورزشگاه شد!

ساخت دهکده المپیک در مرکز لرستان در سال ۸۶ با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و مسئولان لرستان آغاز شد.

هدف از اجرای این دهکده المپیک که در زمینی به مساحت ۲۵۲ هکتار در منطقه کمالوند خرم آباد به زمین زده شد افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین المللی و جهانی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در لرستان اعلام شد.

۱۲ سالگی یک ورزشگاه/ وعده رستگاری پروژه در نیمه اول ۱۴۰۰

اجرای نامناسب و جزیره‌ای، تهیه طرح آرمان گرایانه و دست نیافتنی باعث شد طرحی که مصوبه هیئت دولت را نیز داشت از یک دهکده با ۶۰ زیرمجموعه به مجموعه‌ای ورزشی با ۲۶ زیر مجموعه تبدیل شود و تغییر نام بدهد.

در سفر اول هیئت دولت به لرستان هم دهکده المپیک در زمره مصوبات قرار گرفت تا به قولی ساخت این دهکده ورزشی بزرگ در لرستان «چهارمیخه» شود، اما هیچ گاه رؤیای دهکده المپیک برای مردم لرستان تحقق پیدا نکرد.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان لرستان گفته است که این طرح از ابتدا غیر کارشناسی کلنگ خورد و ما ناگزیر به اجرای آن هستیم.

بعد از سال‌ها، از مجموع طرح‌های این مجموعه دو پروژه سالن دو و میدانی و همچنین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری آن در دستور کار قرار گرفت.

در تیرماه ماه ۹۸، سالن دو و میدانی با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد اما ورزشگاه ۱۵ هزار نفری همچنان متوقف و نیمه کاره باقی مانده است.

پیشرفت ۸۲ درصدی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بعد از ۱۲ سال

فلاح نژاد مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان لرستان در این رابطه، اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم آباد در سال ۸۸ و در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است.

۱۲ سالگی یک ورزشگاه/ وعده رستگاری پروژه در نیمه اول ۱۴۰۰

وی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه در حال حاضر ۸۲ درصد است.

وعده افتتاح نیمه اول ۱۴۰۰

مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه مطابق گزارشی که از همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان کسب کرده‌ایم، تا الان بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است، افزود: حدود ۴۳ میلیارد تومان دیگر این پروژه اعتبار نیاز دارد تا به طور کامل به اتمام برسد.

فلاح نژاد، تصریح کرد: در حال حاضر فقط کاشت چمن، نصب صندلی‌ها و محوطه سازی از پروژه باقی مانده و عمده کار تا حدودی انجام شده است.

وی، ادامه داد: طبق اعلام کارفرمای پروژه، در صورت تأمین اعتبار این پروژه تا نیمه اول سال پروژه قابلیت دارد که به اتمام برسد.

تلاش دولت برای تأمین منابع مالی!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم خرم‌آباد و مسئولین استان افتتاح این ورزشگاه بوده که پیگیر تأمین منابع برای تکمیل پروژه بودیم.

۱۲ سالگی یک ورزشگاه/ وعده رستگاری پروژه در نیمه اول ۱۴۰۰

وی گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با استاندار لرستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان داشتیم و وعده داده بودیم که قبل از پایان سال ۹۹ بازدیدی از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد و بروجرد داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی افزود: تأمین منابع مالی سبب می‌شود مقداری پروژه‌ها طویل زمان پیدا کنند؛ هم‌اکنون این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و در هشت طبقه بنا شده و ساختمان اصلی آن ۹ هزار و ۹۷۰ مترمربع و مساحت ساختمان جنبی ورزشگاه ۸۲۰ متر مربع است.

نبیان با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری به پایان خواهد رسید، گفت: برنامه‌ریزی شده که سال آینده این ورزشگاه افتتاح شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه ورزشی هزینه شده است، افزود: تلاش دولت این است که بتواند با تأمین منابع آن وعده خود را عملیاتی کند.

خبرگزاری مهر با انتشار گزارش، فیلم و خبرهای متعددی بر ضرورت تکمیل این پروژه تاکید کرده است که آنها را اینجا، اینجا، اینجا و… می‌توانید بخوانید.



Source link