به گزارش خبرگزاری مهر، علی آشتاب روز شنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است و با توجه با شرایط کرونایی و […]



به گزارش خبرگزاری مهر، علی آشتاب روز شنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است و با توجه با شرایط کرونایی و اقتصادی کشور اعتقاد داریم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با استکبار، مخالفین و معاندین هستیم و به تبع برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری باید تمام دستگاه‌ها و افراد توان ۱۰۰ درصدی خود را به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه سال ۹۹ سال بسیار سختی با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی بخشی از بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های خدماتی بود، تصریح کرد: در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی مبلغ ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال به ۲۴ هزار ۹۸۶ نفر در راستای پرداخت حقوق، تأمین مواد اولیه و نیازهای جاری بنگاه‌ها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، عنوان کرد: برای صیانت از سلامت نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار ۹۷۰۸ مورد بازدید از بنگاه‌ها صورت گرفت.

آشتاب، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی متعددی در حوزه بهداشت و ایمنی کار در سال گذشته برگزار شد که در این راستا ۶۹۱۲ نفر ساعت آموزش داده شده و این آموزش‌ها باعث کاهش ۳۳ درصدی حوادث ناشی از کار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شد.

وی، ادامه داد: ۶۸۹۰ پرونده دعاوی به هیئت تشخیص و حل اختلاف در لرستان ارجاع شد که ۳۲۵۰ مورد به‌صورت سازشی حل‌وفصل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بازوان مشورتی کارگر و کارفرما در بنگاه‌ها هستند که در سال ۹۹ از ۳۱۴ مورد به ۳۴۸ تشکل رسیده و رشد ۱۰ درصدی داشته است.

آشتاب، تصریح کرد: در حوزه اشتغال روستایی نیز به یک هزار و ۳۴۰ طرح حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که در صورت بهره برداری ۵ هزار و ۵۸۰ شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ارائه مشوق‌های طرح کارورزی، بیان داشت: در این راستا ۷۵۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌ها مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند و سه ماه اول حقوق و بیمه‌ها آن‌ها را دولت پرداخت کرده و گفته شده اگر آن‌ها جذب شوند تا دو سال معافیت بیمه‌ای سهم کارفرمایان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: در راستای یارانه دستمزد، هر بنگاهی که نیروی جدید استخدام کند به مدت یک سال یک‌سوم حقوق نیرو را دولت پرداخت می‌کند که در این راستا سهم استان ۵۳۸ نفر در سال ۹۹ بوده که با تلاش‌ها ۷۵۲ نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

آشتاب با بیان اینکه برای مشاغل خانگی نیز حدود ۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: با توجه به سفر معاونین وزیر به استان، در خصوص پرداخت تسهیلات قول‌هایی داده شده که در حال به ثمر نشستن است.



Source link