به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که حفظ و حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان از مهم‌ترین اولویت کاری است، افزود: برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اتخاذ شده این وزارتخانه است. وی در تشریح آمار عملکرد سال ۹۹ این […]



به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که حفظ و حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان از مهم‌ترین اولویت کاری است، افزود: برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اتخاذ شده این وزارتخانه است.

وی در تشریح آمار عملکرد سال ۹۹ این اداره کل در حوزه روابط کار اظهار کرد: در استان لرستان ۶۱ درصد از پرونده‌های کارگری در سال ۹۹ به‌صورت سازش حل و فصل شده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد ۶ هزارو ۸۹۰ مورد دادخواست به ادارات تابعه تعاون کار استان ارائه شده است که از این میان سه هزار ۲۵۰ مورد به صدور رأی سازشی انجامیده است.

آشتاب با بیان اینکه مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقتنامه‌های کارگری و یا پیمان‌های دسته جمعی است، تشکیل شده‌اند اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با ۱۸ هیئت تشخیص و ۱۰ هیئت حل اختلاف فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تسهیل شرایط رسیدگی به دعاوی بین کارگران و کارفرمایان، افزود: ما اعتقاد داریم اختلافات ما بین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل و فصل شود و بهترین تصمیم توافق خواهد بود که در نهایت این کار موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل و فصل اختلافات خواهد شد.

وی به سامانه‌های ایجاد شده در راستای تسهیل شرایط برای جامعه کارگری و کارفرمایی با توجه به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات غیر حضوری از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس می‌توانند شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده کنند.



Source link