به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی لرستان با صدور هشدار هواشناسی (سطح زرد) شرایط جوی مورد انتظار را تشریح کرد. براین اساس از روز چهارشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در جو لرستان خواهیم بود که نوع مخاطره آن ابرناکی، رگبار خفیف و پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوغبار و احتمال ریزش […]



به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی لرستان با صدور هشدار هواشناسی (سطح زرد) شرایط جوی مورد انتظار را تشریح کرد.

براین اساس از روز چهارشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در جو لرستان خواهیم بود که نوع مخاطره آن ابرناکی، رگبار خفیف و پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوغبار و احتمال ریزش تگرگ در نواحی مستعد پیش بینی شده است.

منطقه اثر این سامانه بارشی همه نقاط استان بوده و زمان پایان فعالیت آن نیز روز جمعه سیزدهم فروردین ماه پیش بینی شده است.

اثر مخاطره فعالیت این سامانه بارشی نیز اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب‌های سطحی آسیب به گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان، کاهش دید افقی و آلودگی هوا و… خواهد بود.

توصیه شده است که در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی احتیاط شده و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و هر گونه فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر پرهیز شود.

براساس این گزارش، با فعالیت این سامانه بارش‌ها در برخی ساعات و بصورت پراکنده و رگباری رخ خواهند داد و انتظار بارش فراگیر و قابل توجهی وجود ندارد.



Source link