به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله خدائیان امروز سه شنبه در جریان سفر به لرستان و حضور در اداره کل ثبت اسناد لرستان به خبرنگاران گفت: یک رأی در دیوان عدالت اداری صادر شد و خیلی متأسفانه روی آن در فضای مجازی مانور داده شد که نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای سند […]



به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله خدائیان امروز سه شنبه در جریان سفر به لرستان و حضور در اداره کل ثبت اسناد لرستان به خبرنگاران گفت: یک رأی در دیوان عدالت اداری صادر شد و خیلی متأسفانه روی آن در فضای مجازی مانور داده شد که نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای سند مالکیت خودرو نیست.

وی تصریح کرد: رأی‌ای که در دیوان عدالت اداری صادر شد، هیچ تأثیری در سند مالکیت خودرو ندارد و بر اساس ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نقل و انتقال خودرو باید به موجب سند رسمی آن هم در دفاتر اسناد رسمی صورت بگیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: وظیفه‌ای که نیروی انتظامی بر عهده دارد این است که قبل از صدور سند مالکیت نسبت به تعویض پلاک خودرو و احراز اصالت آن اقدام کند.

وی ادامه داد: این رأی هیچ ربطی به سند مالکیت خودرو ندارد و مربوط به وکالت در نقل و انتقال خودرو بود که برخی تصور کردند تغییری در صدور سند مالکیت خودرو صورت گرفته است.



Source link