به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از اوصاف متقین این است که خداوند در نظرشان بزرگ است و هر چه غیر خداست، در نظرشان کوچک و حقیر است. وی عنوان کرد: انسان‌های با تقوا، رفتارشان، […]



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از اوصاف متقین این است که خداوند در نظرشان بزرگ است و هر چه غیر خداست، در نظرشان کوچک و حقیر است.

وی عنوان کرد: انسان‌های با تقوا، رفتارشان، گفتارشان و سبک زندگیشان بر مسیری است که مورد رضای خداوند باشد و ما به عنوان شیعیان امام علی (ع) و نظامی که با نام پرچم امام علی (ع) می‌شناسند باید عامل ترین فرد و اجتماع به دستورات الهی باشیم.

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همچنان شاهد شیوع ویروس کرونا در استان هستیم افزود: اینکه این روزها تا حدودی آمار فوتی‌های کرونا در استان پایین است به دلیل رعایت دستورالعمل‌ها از سوی مردم است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه نتیجه پایبندی به دستورات ستاد ملی و استانی کرونا، پایین بودن آمار فوتی‌ها است ادامه داد: در این راستا لازم است همچنان همه ما به این مقررات پایبند باشیم.

وی تصریح کرد: هفته پایانی آخر سال را در پیش داریم، کاری کنیم که شروع سال جدید برای همه ما همراه با سلامت و تندرستی خود، خانواده و جامعه اسلامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا اگر بالا برود و یا درصد رعایت کنندگان به دستورالعمل‌ها پایین بیاید علامت خوبی نیست، گفت: این امر حاکی از این بوده که اگر به همین شکل دستورالعمل‌ها را عمل نکنیم، در آینده با مشکلات روبرو خواهیم شد، بنا بر این در هفته پایانی سال به دستورات ستاد کرونا عمل کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: تجمعات در آرامستان ها تضعیف امت اسلامی است و مورد رضایت خداوند نیست.

نیاز جامعه به تربیت اخلاقی و دینی

وی با اشاره به مبعث پیامبر (ص) بیان داشت: سخنان و فرموده‌های مقام معظم رهبری به مناسبت به این روز همچون گذشته، شگرف، عمیق و همراه با معرفت افزایی، بصیرت افزایی و امید بخش بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه تربیت اخلاقی و دینی دو مأموریت مهم انبیا به خصوص پیامبر (ص) بوده است گفت: جامعه و بشریت امروز به این دو مقوله نیاز دارد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: در هفته آینده ماه شعبان آغاز می‌شود، این ماه و مناسبت‌های آن فضیلت‌ها و ارزش‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در این ماه بتوانیم از رزق معنوی که در آن گسترده شده به نحو کامل بهره ببریم گفت: امروز روز، گرامیداشت شهید و شهدا است، همچنین روز تأسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه شهادت از برترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد عنوان کرد: در قرآن آیات و روایات متعددی در این رابطه وجود دارد.

اشتغال و مسکن فرزندان ایثارگران و شهدا پیگیری شود

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه بالاتر از نیکی شهادت، نیکی دیگری وجود ندارد تصریح کرد: بازماندگان شهدا افتخار کنند و شکر گذار باشند که شهیدشان از چنین مقام و منزلتی برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه شهید در نزد خداوند عنوان کرد: روح فداکاری و مجاهدت شهیدان در وجود بازماندگان آنها باقی است، خانواده شهدا در آخرت و دنیا عزیز هستند چرا که دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با بنیاد شهید تاکید کرد و گفت: مسئولان استانی و شهرستانی با جدیت و بدون ملاحظه باید مشکلات مربوط به اشتغال، مسکن و… فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران را پیگیری کنند.

ضرورت نظارت دقیق بر انتخابات شوراها

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: در این روزها هم شاهد ثبت انتخابات شوراها هستیم، شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند و به منظور تسریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و… در شهرها و روستاها تشکیل می‌شوند.

وی بیان داشت: نظارت بر انتخابات شوراها در هر استان بر عهده هیئت عالی نظارت است، از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که در همه مراحل، روحیه انقلابی، مدیریت و نظارت درست و صحیح خود را در نظارت بر این انتخابات مهم به یادگار بگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در انتخاب اعضای اصلی و فرعی نظارت، از همه نیروهای کاردان و متعهد استفاده شود، مردم انتظار دارند آسیب‌ها و کاستی‌های دوره‌های قبلی در این دوره نباشد.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: در تأیید صلاحیت افراد دقت به عمل آید، حرمت افراد داوطلب رعایت شود و طبق قانون عمل شود چرا که تأیید فردی که صلاحیت ندارد و تأیید فردی که صلاحیت دارد در سرنوشت مردم شهر و بخش تأثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: در این راستا نظارت مطابق قانون زمینه خوبی را برای برگزاری پرشور انتخابات فراهم می‌کند.



Source link