به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ثمینی در سخنانی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رأی و اراده ملت عزیز به وجود آمده و پس از پیروزی انقلاب قانون اساسی تدوین و به رأی مردم گذاشته شد که بیش از ۹۸.۲ درصد حائز رأی مثبت شد. اداره مملکت به دست مردم و به اراده […]



به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ثمینی در سخنانی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رأی و اراده ملت عزیز به وجود آمده و پس از پیروزی انقلاب قانون اساسی تدوین و به رأی مردم گذاشته شد که بیش از ۹۸.۲ درصد حائز رأی مثبت شد.

اداره مملکت به دست مردم و به اراده ملت است

وی عنوان کرد: مردم در سرنوشت خود در تمامی مراحل و ارکان نظام دخیل هستند، اداره مملکت به دست مردم و به اراده ملت است زیرا تمام انتخابات از جمله خبرگان‌رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا با رأی و اراده مردم است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری مهم و سرنوشت ساز است و مردم مشارکت خود را در سرنوشت مملکت مشخص خواهند کرد و با حضور حداکثری می‌شود گفت که رأی قاطبه برای حاکمیت جمهوری اسلامی ایران تعیین کننده است زیرا وقتی منتخب در قوه مجریه حائز اکثریت آرا باشد، اجماع نظرات در مورد آن وجود دارد و مورد تأیید و پشتیبانی نظام است.

ثمینی افزود: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون در ارتقای مدیریت شهری و روستایی و بهبود عمران و آبادی آن تلاش می‌کنند و بالاترین رکن اجرایی شهر (شهردار) توسط شورای اسلامی شهر و انتخاب دهیار بر عهده شورای اسلامی روستا است.

وی افزود: قانون اساسی از بالاترین تا پایین‌ترین سطح، رأی مردم را اصل دانسته و حتی برگزاری انتخابات هم به دست نمایندگان و معتمدین مردم انجام می‌شود و اکثر اجرا کنندگان انتخابات از معتمدین مردم هستند.

ثبت نام داوطلبان شورا از ۲۰ اسفند

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: در سیستم وزارت کشور، وزیر کشور به عنوان رئیس اجرایی انتخابات و در استان‌ها مسئولیت با استانداران است که این مهم به معاون سیاسی، امنیتی تفویض اختیار می‌شود، برای هماهنگی بیشتر کمیته‌های مختلفی در استان تشکیل شده و از طرف استاندار برای مسئولین کمیته‌ها حکم صادر می‌شود.

وی گفت: ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند به مدت ۷ روز تا ۲۶ اسفند ادامه دارد و ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از ۱۶ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از شروع فعالیت تبلیغاتی، اسامی کاندیداها توسط فرماندار و بخشدار هر منطقه منتشر خواهد شد و لازم است ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات تبلیغات متوقف شود.

ثمینی بیان داشت: انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۸ خردادماه آغاز و به مدت ۱۰ ساعت تا ۱۸ عصر انجام خواهد شد.

تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات

وی ادامه داد: انتخابات در استان لرستان به صورت الکترونیکی برگزار نمی‌شود و مردم در پای صندوق‌های رأی با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حذف الزام اثر انگشت حضور خواهند یافت.

رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری الزاماً باید به وزارت کشور مراجعه کنند.

ثمینی عنوان کرد: داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی از اولین زمانی که قانون گذار تعیین کرده است استفاده کنند.

وی گفت: نوع تبلیغات در انتخابات شوراها بر اساس شرایط و محدودیت‌های کرونایی است و بیشتر تاکید بر تبلیغات در فضای مجازی است و در انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات از طریق برنامه‌های صدا و سیما و سفرهای استانی است.



Source link