سیدمهدی موسوی تصریح کرد که لیست اُمید، باعث نااُمیدی رأی‌دهندگان و جامعه شده است.  موسوی خطاب به تهران نشینان گفت:«از گدشته باید عبرت گرفت؛ استانها را اجازه بدهید خودشان برای خودشان تصمیم‌گیری نمایند و ما تصمیم‌گیری به روش پادگانی را نمی‌پذیریم». 

از جمله سخنرانان دعوت شده به اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری کشور که برنامه افتتاح و سخنرانی آن، صبح روز پنجشنبه، ۱۰ مردادماه با حضور دبیرکل این حزب، مصطفی کواکبیان و برخی مقامات و نمایندگان مجلس (از جمله محمد بیرانوندی) در خرم‌آباد کلید خورد دبیر حزب اعتماد ملی استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی موسوی بود.

وی به نمایندگی از شورای هماهنگی احزاب و تشکلهای اصلاح‌طلب استان لرستان در این برنامه سخنرانی کرد و به صورت تلویحی و کنایه‌ای، از تعیین رابطان توسط شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور که برای استانها رابط تعیین کرده است انتقاد کرد و گفت که تهران‌نشین‌ها، حق ندارند با رفتار و برخوردی پادگانی، برای استانها، تصمیم‌گیری کنند.

سیدمهدی موسوی تصریح کرد که لیست اُمید، باعث نااُمیدی رأی‌دهندگان و جامعه شده است.

موسوی خطاب به تهران نشینان گفت:«از گدشته باید عبرت گرفت؛ استانها را اجازه بدهید خودشان برای خودشان تصمیم‌گیری نمایند و ما تصمیم‌گیری به روش پادگانی را نمی‌پذیریم».

سیدمهدی موسوی، توضیح داد هر استانی باید براساس اقتضای فرهنگی و خصوصیات خاص خودش، تصمیم‌گیری انتخاباتی داشته باشد و تهران‌نشین‌ها نباید برای استانها تعیین تکلیف کنند.

وی خواهان تقویت فعالیت حزبی و مدنی برای تقویت مردم‌سالاری شد.

موسوی معضلات اقتصادی استان از جمله نرخ بالای بیکاری، مهاجرت، فقر و امثالهم را توضیح داد و خواستار توجه ویژه برای خروج از وضعیت کمترتوسعه‌یافتگی استان لرستان شد.

موسوی از این گفت که مردم استان لرستان مردمی همواره مشارکت‌گرا در صحنه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند ولی متأسفانه هم دولتهای پیشین و هم دولت فعلی، به قدر کافی به مردم این استان توجه نکرده‌‌اند.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

دبیر حزب اعتماد ملی استان لرستان، علت اصلی تعطیل‌شدن کارخانجات استان لرستان را «بی‌تدبیری مدیریتی» دانست.

وی از شاخصهایی همچون تورم، گرانی و اختلاف طبقاتی انتقاد کرد و این شاخصها را باعث افسردگی مردم و نارضایتی اجتماعی دانست.

سیدمهدی موسوی هشدار داد اگر اصلاحات، دوباره بازتعریف نشود با مشکلات جدی مواجهه خواهد شد.

وی از رویکرد «خودانتقادی درون گفتمانی»، دفاع کرد.

گفتنی است برنامه افتتاح اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری کشور به میزبانی خرم‌آباد برگزار شد.

دبیر حزب مردم‌سالاری استان لرستان، مصطفی سگوندی است.

این حزب، عضو شورای هماهنگی احزاب و تشکلهای اصلاح‌طلب استان لرستان است.

 

انتقادات صریح مصطفی سگوندی در اردوی تابستانی حزب مردم سالاری

 

 

گزارش تصویری: اردوی تابستانه حزب مردم سالاری کشور به میزبانی خرم‌آباد

  • نویسنده : شهرام شرفی / صاحب‌قلم لرستان