معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اخذ گواهی نامه ایمنی آب شهر خرم آباد خبر داد.

به گزارش قلم لر، دکتر مریم کوشکی در این رابطه اظهار داشت: برنامه ایمنی آب، چارچوب سازمان جهانی بهداشت برای آب آشامیدنی سالم در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برنامه ایمنی آب از سال ۹۸ در استان آغاز شده و ابتدا در شهر خرم‌آباد اجرایی شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: با تشکیل مستمر جلسات ایمنی آب با همکاری سایر ادارات و بازدیدهای میدانی از سامانه آبرسانی و تلاش و پیگیری در سال ۱۴۰۲ گواهی ایمنی آب برای شهر خرم آباد توسط کمیته کشوری صادر گردید.
دکتر کوشکی با تاکید بر اینکه برنامه ایمنی آب در سایر شهرها و روستاهای استان نیز اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: این برنامه در حال حاضر در شهرهای بروجرد، پلدختر، الشتر، نورآباد و یک روستا در خرم آباد و الشتر و الیگودرز در حال اجرا می‌باشد.
وی یادآور شد: از جمله مهم ترین نتایج مداخلات و انجام فعالیت‌های مربوط به برنامه ایمنی آب، شناسایی کانون های آلاینده در محدوده حوضه آبریز، ارزیابی ریسک و تهدید این کانون ها، آگاه سازی مسئولین از اهمیت ایمنی آب و… هستند.
معاون بهداشت دانشگاه افزود: با اجرای این برنامه اطمینان از ایمنی آب و کاهش ریسک ورود آلودگی به منابع تأمین، مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب شهر و همچنین اطمینان از اجرای برنامه های پایش و نظارت بر کمیت و کیفیت آب به دست خواهد آمد.
خبر: سیده یاسمن موسوی نژاد

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟