سامانۀ بارشی اخیر که از ٢١ دی‌ماه ١۴٠٢ به لرستان وارد شده‌است، ارتفاعات را با برف پوشاند و دره‌ها و مسیل‌های فصلی را پس از هفته‌های کم‌بارشی پر آب کرد.

برف

هشدار هواشناسی، ظهر ٢٠ دی وضعیت نارنجی را در حالی در لرستان صادر کرد که هفت پل تخریب‌شده پس از سیل در این استان هنوز بازسازی و تکمیل نشده‌ است.

١۶٠ دستگاه پل در راه‌های لرستان پس از سیل ١٣٩٨ در آستانۀ تخریب است و بازسازی خسارت سیل در این استان پس از گذشت چهار سال بی‌اعتبار است.

بارش‌های برف‌وباران در روز گذشته ارتفاعات و مناطق کوهستانی لرستان را سفیدپوش کرد و لغزندگی‌ و مه‌گرفتگی شدید را در برخی از محورهای مواصلاتی این استان به‌دنبال داشت.

بارش‌های امروز در لرستان با تقویت سامانۀ بارشی شدت بیشتری گرفت، به‌طوری‌که ٢٨ سانتی‌متر بارش برف در مناطق شهری دلفان ثبت شده‌است و محور ارتباطی ٣٠٠ روستای این شهرستان نیز مسدود شده‌است.

سامانهٔ بارشی اخیر که از روز گذشته به لرستان وارد شده‌است، بارش برف‌وباران را محورهای مواصلاتی به‌دنبال دارد.

راهداران لرستان در گردنه‌های برف‌گیر مانند گله‌بادوش، زاغه و رازان مشغول عملیات برف‌روبی هستند.

امدادرسانی به ۴٧ مسافر گرفتار در برف لرستان

محمد قدمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: ٣٠٠ نفر از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر این استان در پی بارش برف در حال آماده‌باش هستند.

وی افزود: عوامل امدادی ٢۵ پایگاه و ١٢ مرکز عملیات جمعیت هلال‌احمر در گردنه‌های برف‌گیر لرستان در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان عنوان کرد: از شب گذشته تاکنون به ۴٧ نفر گرفتار در برف در شهرستان‌های دلفان و الشتر امدادرسانی شده‌است.

سامانهٔ بارشی اخیر که از روز گذشته به لرستان وارد شده‌است، بارش برف‌وباران را محورهای مواصلاتی به‌دنبال دارد.راهداران لرستان در گردنه‌های برف‌گیر مانند گله‌بادوش، زاغه، گردنهٔ هیراب و رازان مشغول عملیات برف‌روبی هستند.

سامانه بارشی جدید به لرستان وارد می‌شود

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

بهروز مرادپور مدیرکل هواشناسی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در لرستان، اظهار داشت: بارندگی‌های سامانۀ اخیر تا پایان امروز در این استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سامانۀ بارشی جدیدی از فردا ٢٣ دی‌ماه به جو لرستان وارد می‌شود، افزود: بارش‌های این سامانه به شدت بارندگی اخیر نیست.سامانۀ بارشی جدید بارش پراکنده و گاهی رگبار باران، رعدوبرق، رگبار برف در نواحی سردسیر، ارتفاعات و نواحی کوهستانی و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای را به‌دنبال دارد.

 

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در لرستان، بیان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور گفت: اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در لرستان توصیه می‌شود.

مسدودشدن محور ارتباطی ٣٠ روستای سلسله

میلاد شرفی، فرماندار سلسله، با اشاره به بارش برف‌وباران در این شهرستان اظهار داشت: راه ارتباطی ٣٠ روستا بر اثر بارش برف از روز گذشته در منطقه قلایی به چم‌تکله و بسطام مسدود است.

 

وی افزود: راهداران در حال بازگشایی راه‌های ارتباطی الشتر هستند، اما چنانچه تداوم ‌بارش برف داشته باشیم احتمال قطعی راه ارتباطی روستاها بیشتر می‌شود.

 

فرماندار سلسله با بیان اینکه مشکل مسدودی راه در بخش مرکزی این شهرستان نداریم، عنوان کرد: گزارشی مبنی‌بر قطعی گاز، آب و برق در سلسله دریافت نکرده‌ایم.‌

شرفی گفت: میزان بارش‌ها در سلسله از روز گذشته تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح امروز ۲۸٫۸ میلی‌متر گزارش شده‌است.

  • منبع خبر : تسنیم