مدیر اداره فرآورده های سنتی، طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان از روند جدید توزیع شیر خشک خبر داد.

شیر خشک

به گزارش قلم لر، دکتر سجاد پاپی با اشاره به اینکه قیمت شیر خشک در کشور ما نسبت به سایر کشورها خصوصا کشورهای همسایه دارای قیمت بسیار پایین تری میباشد، اظهار داشت: همین امر سبب میشود برخی افراد سودجو نسبت به قاچاق معکوس آن به برخی از کشورهای همسایه اقدام کنند و همچنین برخی صاحبان مشاغل شیرخشک را در مواردی نامربوط مورد استفاده قرار بدهند.
وی افزود: همین امر سبب هدررفت سرمایه در کشور و همچنین کمبود شیرخشک برای کودکان میشد.
مدیر اداره فرآورده های سنتی، طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در طرح اصلاح ارز ترجیحی شیرخشک، این کالا بدون افزایش قیمت به دست مصرف کننده واقعی میرسد و دیگر با کمبود شیرخشک مواجه نخواهیم شد و همچنین جلوی قاچاق معکوس و استفاده نامربوط تا حدود زیادی نیز گرفته میشود.

دکتر پاپی ادامه داد: در این طرح که مدتی است آغاز گردیده کودکان زیر ۲ سال به تعداد ۱۰ قوطی در ماه با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می‌کنند که در واقع دولت با اختصاص یارانه مورد نظر به بیمه سلامت مابه التفاوت این هزینه را به داروخانه پرداخت میکند و خانواده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت میکند.
وی خاطرنشان کرد: این امر مستلزم همراه داشتن شناسنامه نوزاد و ارائه آن به داروخانه جهت ثبت در سامانه تیتک می‌باشد.
مدیر اداره فرآورده های سنتی، طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در صورت نیاز بیشتر از ۱۰ قوطی در ماه مابقی برای کودکان زیر ۲ سال بصورت مبلغ روی قوطی از متقاضی توسط داروخانه اخذ میگردد که این امر نیز با ارائه شناسنامه نوزاد به داروخانه و ثبت در سامانه تی تک صورت میگیرد.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

دکتر پاپی بیان کرد: در کودکان بالای ۲ سال شیرخشک بصورت قیمت روی قوطی به کودکان ارائه میگردد که مستلزم ارائه شناسنامه و ثبت در سامانه تی تک میباشد.

وی یادآور شد: والدین کودکان تازه متولد شده که هنوز برای کودک آنها شناسنامه صادر نشده است می‌توانند با ارائه کد ملی خود نسبت به اخذ ۱ قوطی شیرخشک با قیمت روی قوطی تا زمان صدور شناسنامه اقدام نمایند.

مدیر اداره فرآورده های سنتی، طبیعی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه اجرای کامل و دقیق این طرح مستلزم همکاری و هماهنگی لازم و کافی بین معاونت غذا و دارو، داروخانه، بیمه سلامت و مردم است، اظهار داشت: مراجعین محترم به داروخانه ها متوجه باشند جهت اخذ شیرخشک ارائه شناسنامه نوزاد به داروخانه به منظور ثبت مشخصات کودک در سامانه تی تک ضروری می‌باشد.
دکتر پاپی افزود: والدین محترم در صورت مشاهده هر نوع تخلف میتوانند در ساعات اداری با شماره ۳۳۲۳۱۹۷۸ داخلی ۱۱۰، شماره ۱۹۰ ،ساعات غیر اداری با شماره موبایل ۰۹۱۶۰۱۳۵۸۹۴(دکتر سجاد پاپی) تماس حاصل نمایند و یا بصورت حضوری به معاونت غذا و داروی استان مراجعه کنند.

خبر: نگین دالوند/قلم لر