ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان از جذب ۹۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی این استان طی امسال خبر داد.

متخصص

دکتر بهرام دلفان در مراسم ورود متخصصین جدیدالورود به سیستم درمانی لرستان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های استان‌های کم‌برخوردار کمبود پزشک عمومی و متخصص است که علی‌رغم آموزش و تربیت این همه متخصص، بازهم با کمبود نیروی عمومی و تخصصی پزشکی مواجهیم که از گلایه‌ها و انتظارت مردم و بازدیدهای به‌عمل‌آمده می‌شود به آن پی برد.

وی افزود: همواره دانشگاه به دنبال جذب تخصص و شرایط ماندگاری آن‌ها است که حرف نهایی را در این قضیه منابع مالی و درآمدها می‌زنند که با برنامه‌های طراحی شده باتوجه‌به اصل صرفه‌جویی، به دنبال افزایش درآمدهای دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: خدمتگزاری به مردم در عرصه سلامت وظیفه ما است و هیچ التزامی بالاتر از خدمت به بیماران و تأمین سلامت جامعه نیست، لذا باتوجه‌به مسئولیت خطیر متخصصین در درمان بیماران به دنبال ایجاد بستری مناسب برای ارتقا امور رفاهی و تسهیلات متناسب برای پزشکان متخصص هستیم.

دکتر دلفان بیان داشت: ۶۸ متخصص در رشته‌های تخصصی پزشکی از قبیل آسیب‌شناسی، ارتوپدی، پوست و مو، داخلی، عفونی، قلب، نورولوژی، بیهوشی، پزشکی هسته‌ای، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی، روانپزشکی، زنان و زایمان، طب اورژانس، طب فیزیکی، اطفال، گوش و حلق و بینی در مراکز درمانی استان توزیع خواهند شد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۲ نیروی تخصصی به‌صورت موردی و ۱۰ متخصص دیگر نیز به‌صورت تمدید طرح جذب شده‌اند که در مجموع تا کنون ۹۰ نیروی تخصصی در سال جاری جذب و در مراکز درمانی مشغول خدمت به مردم هستند.

همچنین ببینید :
قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر
  • منبع خبر : مهر لرستان