مدیر مخابرات منطقه لرستان از احداث بیش از ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان خبر داد.

فیبر نوری

نبی الله شمسی‌فر اظهار کرد: فیبر نوری زیرساخت اساسی و مهمی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه این تکنولوژی وارد عرصه ارتباطی شود ارتباطات بر اساس تکنولوژی‌های رادیویی انجام می‌شد که با مشکلات خاص خود مواجه بوده است، افزود: استفاده از فضای تبادل و فناوری اطلاعات در دنیا، کشور و در لرستان به سرعت در حال گسترش است و حجم استفاده از اطلاعات به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نیست و افزایش چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان اضافه کرد: زیرساخت‌های شبکه گذشته رادیویی و کابل مسی بوده که قابلیت پوشش این حجم استفاده و مصرف را نداشته که بتواند جوابگوی نیاز مردم باشد.

شمسی‌فر بیان کرد: برای پاسخگویی به نیاز مردم زیرساخت استفاده از شبکه فیبر نوری در حال انجام است و این اقدام با شروع دولت سیزدهم در مجموعه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران شروع شده و تحت عنوان پروژه اتصال ۲۰ میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری خانگی و در مجموعه مخابرات تحت عنوان نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران یا نجما تعریف شده است.

وی تصریح کرد: لرستان نیز بی‌بهره از این شبکه نبوده و تلاش کردیم این ظرفیت بر اساس پتانسیل‌های استان توسعه پیدا کند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: در این دولت و در حوزه زیرساخت فیبر نوری در لرستان رشد چشمگیری داشته‌ایم که قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست.

شمسی‌فر بیان کرد: بیش از ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در لرستان ظرف دو سال گذشته احداث شده که مشتمل بر فیبر نوری شهری، بین شهری و روستایی است.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟
  • منبع خبر : ایسنا لرستان